سلامت نیوز: دومین كنگره بین المللی میكروب شناسی همزمان با سیزدهمین كنگره میكروب شناسی ایران و با حضور میهمانان خارجی و اساتید برجسته داخلی در روزهای 24- 26 تیر ماه آینده در دانشگاه علوم پزشكی اردبیل برگزار می شود.

هادی پیری دبیر علمی دومین كنگره بین المللی میكروب شناسی  در گفت و گو با ایرنا افزود: در این كنگره محققین میكروب شناسی در تمامی سطوح از سراسر ایران و جهان در دانشگاه علوم پزشكی اردبیل دور هم جمع می شوند و آخرین یافته های علمی خود را در خصوص میكروب شناسی ارایه خواهند كرد.

وی اظهار داشت: در این كنگره موضوعاتی چون میكروب شناسی پایه، چالشهای آموزش میكروب شناسی، میكروب شناسی تشخیصی، مقاومت‌های آنتی بیوتیكی، میكروب شناسی محیطی، میكروب شناسی آب و فاضلاب مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تاكنون 850 مقاله علمی به دبیرخانه این كنگره ارسال شده كه پس از داوری تعدادی از مقالات برتر به عنوان سخنرانی و تعدادی دیگر به صورت پوستر پذیرفته شده است.

پیری گفت: در این كنگره علاوه بر حامیان داخلی، ‌حامیان خارجی همچون انجمن شیمی درمانی سرطان و عفونت اروپا، انجمن میكروب شناسی بالینی و كنترل عفونت تركیه، انجمن علوم بهداشتی راولپندی پاكستان حضور دارند.

به گفته وی چندین دانشمند میكروب شناسی از كشورهای آلمان، بلژیك، هلند، تركیه، استرالیا نیز در این كنگره سخنرانی خواهند كرد.

دبیر علمی دومین كنگره بین المللی میكروب شناسی گفت: در كنار كنگره چندین كارگاه آموزشی برای دانشجویان كارشناسی ارشد و دكترا برگزارخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha