سلامت نیوز: كارشناس بهداشت حرفه ای می گوید كه هنگام كار با رایانه استفاده از صندلی های ارگونومیك قابل تنظیم سبب كاهش عوارض در كاربران می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، نورالدین حسینی افزود: ارتفاع صندلی مورد استفاده باید 41 تا 52 سانتی متر بوده و سطح نشیمن گاه آن طول و عرضی برابر 40 سانتی متر داشته باشد كه در افراد چاق صندلی های پهن تر توصیه می شود.

وی با بیان این كه، زاویه پشتی با تشك صندلی حداقل 95 تا 110 درجه تنظیم شود، اظهار داشت: عرض پشتی 32 تا 36 سانتی متر و ارتفاع پشتی صندلی 50 تا 85 سانتی متر توصیه می شود.

حسینی ادامه داد: در قسمت قرار گرفتن گودی كمر یعنی ارتفاع 15 تا 20 سانتی متر از پایین، دارای یك قوس محدب و در قسمت پشت یك قوس مقعر باشد.

این كارشناس بهداشت حرفه ای تصریح كرد: صندلی مورد استفاده در كار با رایانه بهتر است دسته دار بوده و دسته آن با ارتفاع میز كار مطابقت داشته باشد.

به گفته حسینی، وجود شرایط نامناسب در محیط كاری و عدم توجه به موارد ارگونومیك و بهداشتی، هنگام كار با رایانه، موجب بروز بیماری ها و ناهنجاری های اسكلتی وعضلانی زیادی در كاربر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha