سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5031

اولین نوزادی که از تخمکی که در لابراتوار رشد کرده و سپس منجمد شده به عمل آمده بود درکانادا متولد شد.

تولد اولین نوزاد حاصل از تخمک منجمد در کانادا

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، این روش امیدهای تازه ای را برای زنانی که از سرطان رنج برده و یا عمل تولید جنین آنها در شیشه با موفقیت همراه نبوده، بوجود آورده است.

این پزشکان، امروز در اجلاس "انجمن باروری و جنین شناسی اروپا" در لیون فرانسه حال این نوزاد را خوب اعلام کردند. درحال حاضر سه زن دیگر نیز که با این متد که "رشد در شیشه" نام دارد باردار شده اند نیز در انتظار تولد نوزاد خود هستند.

بر اساس رویترز، در عمل طبیعی لقاح در شیشه برای تحریک تخمدانها و تولید تخمک از دوز بالایی از داروهای هورمونی استفاده می شود که بسیار پرهزینه هستند.

با وجود در برخی از زنانی که برای تحریک تخمدانها از میزان بالای داروهای هورمونی استفاده کرده اند، عوارض جانبی وخیمی چون سرطان رحم مشاهده شده است.

تاکنون دانشمندان برای باروری بیماران مبتلا به نازایی هرگز از روش انجماد تخمک، بازگرداندن آن به شرایط طبیعی و سپس رشد تخمک در لابراتوار استفاده نکرده بودند. این فرایند تا حد چشمگیری امکان درمان نازایی را افزایش می دهد.

در این خصوص هانانل هالزر از مرکز باروری مک گیل در مونترال کانادا اظهار داشت: "ما برای اولین بار نشان دادیم که استفاده از این روش امکانپذیر است. تاکنون چهار بارداری از این روش ایجاد کرده ایم که یکی از نوزادان این بارداری ها متولد شده است."

بنابراین گزارش، این تحقیق در مراحل آغازین است و هنوز روی بیماران مبتلا به سرطان آزمایش نشده است. این محققان معتقدند که این متد از پتانسیل پرقدرتی برای تبدیل شدن به یکی از احتمالات اصلی برای درمان نازایی برخوردار است.

به گزارش مهر، این روش نخستین بار در مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد توسط پزشکان ایرانی با موفقیت انجام شده بود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha