سلامت نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران، گفت: 15 درصد از کل مراجعه کنندگان برای اهدای خون در کشور پس از بررسی موفق به اهدای خون نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ دکتر"حاجی بیگی" هجدهم خردادماه در جلسه روزانتقال خون که در محل فرمانداری کرج برگزارشد، با بیان این مطلب، افزود:هر داوطلبی که به قصد اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کند توسط پزشک مستقر در پایگاه از طریق سوالاتی و همچنین نمونه‌گیری کوچکی از خون تا حدودی سلامت خونش بررسی می‌شود.

‌وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده در نهایت از بین کل مراجعه کنندگان 15 درصد به علت سابقه بیماری ، مصرف داروی خاص و یا ضعف عمومی بدن موفق به اهدای خون نمی‌شوند.

حاجی بیگی اظهار كرد: در روند اهدای خون مبنا بر صداقت داوطلبان است بنابراین افرادی که برای اهدای خون به پایگا‌ه ها مراجعه می‌کنند باید به سوالات پرشک مربوطه واقعی پاسخ دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پس از اهدای خون در صورت وجود بیماری خاص این موضوع از طریق ارسال کارت سلامت به اهدا کننده اطلاع داده می‌شود.

او اضافه کرد: از آغاز روند دریافت تا ارسال خون به مراکز درمانی، هر واحد خون بین 120 تا 150 هزار تومان برای دولت هزینه دارد بنابراین افراد نباید صرف اطلاع از وضعیت سلامت خود به اهدای خون اقدام کنند و درست این است که پس از اطمینان از سلامت برای اهدای خون خود اقدام كنند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران، اضافه کرد: در سال گذشته 448 هزار و 783 نفر مراجعه کننده برای اهدا در استان تهران داشتیم که از این تعداد 381 هزار و 241 نفر موفق به اهدا شدند.

وی گفت:در حال حاضر نسبت اهدا کنندگان زن در استان تهران نسبت به تعداد مردان بسیاراندک است که باید با اطلاع رسانی و تبلیغات افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha