سلامت نیوز: رییس بیمارستان روانپزشكی روزبه از افتتاح اورژانس 50 تختخوابی این بیمارستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این ساختمان بخشی از مشكلات مربوط به بستری بیماران حل می‌شود.

دكتر مهدی تهرانی‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اورژانس این بیمارستان روزانه پاسخگوی مراجعان بسیاری از سطح جامعه است، گفت: با توجه به امکانات و ظرفیت محدود، توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

وی اضافه كرد: هم‌اكنون تامین اعتبار لازم برای ساخت و راه اندازی ساختمان پنج طبقه‌ای اورژانس بیمارستان روزبه از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرفته است.

به گفته رییس بیمارستان روانپزشكی روزبه، با بیان اینكه ساختمان اورژانس در مجموع دارای 50 تخت است، اظهار كرد: طبقه ابتدایی این ساختمان كه اورژانس سرپایی است به 10 تخت بستری برای زنان و 10 تخت بستری برای مردان مجهز خواهد شد. بیماران در بخش اورژانس سرپایی به صورت كوتاه‌مدت و كمتر از 24ساعت بستری می‌شوند.

تهرانی‌دوست افزود: طبقات بالاتر این ساختمان به بستری میان‌مدت بیماران به مدت 10 تا 15 روز اختصاص دارد. در این بخش نیز 25 تخت برای بستری زنان و 25 تخت برای بستری مردان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنانش به برخی مشكلات گریبانگیر بیمارستان‌های دولتی نیز اشاره و ضمن ابراز نارضایتی از ناكارآمدی بیمه‌ها عنوان كرد: عدم پرداخت مطالبات بیمارستان از سوی سازمان‌های بیمه‌گر بویژه صندوق تامین‌اجتماعی مشكلات بسیاری را برای بیمارستان روزبه در سال گذشته رقم زد.

مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران، افزود: البته بیمه بخشی از مطالبات بیمارستان را پرداخت كرده است، اما این مشكل در سال جدید همچنان پابرجاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha