سلامت نیوز: تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد که آلودگی هوا انسان را در معرض خطرات زیادی به وی‍ژه بیماریهای قلبی مزمن، سکته و حملات قلبی قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، این تحقیقات جدید حاکی است: بروز این خطرات سلامتی این است که دود و آلاینده ها و منابع مختلف آلودگی هوا باعث تحریک و افزایش شدت التهاب و عفونت می‌شود و قرار گرفتن مداوم در معرض آلاینده‌ها در نهایت منجر به ابتلا به بیماریهای مختلفی قلبی می‌شود.

محققان گفتند: بیماران قلبی که در مناطق دارای آلودگی هوای زیاد زندگی می‌کنند – نسبت به بیماران قلبی ساکن در مناطق عاری از آلودگی هوا- 40 درصد بیشتر با خطر احتمال حملات قلبی روبه‌رو هستند.

نتایج این تحقیقات در نشست علمی جمیعت بیماریهای قلبی آمریکا در شهر سن دیاگو این کشور ارایه شده است.

این تحقیقات از 1120 فرد زیر 65 سال از سال 1992 تا 2011 میلادی ادامه یافت و نشان داد: آلودگی هوا فقط باعث ابتلا به این بیماریها در کوتاه مدت نمی‌شود بلکه همچین باعث حملات مکرر در بیماریهای قلبی نظیر سکته و حملات قلبی و نارسایی عضله قلب در دراز مدت می‌شود.

آلودگی هوا یکی از خطرات شدید برای محیط زیست و سلامت انسان است به گونه‌ای که خطر ابتلا به برخی بیماریها از جمله آسیب دستگاه تنفسی و سرطان ریه و بیماریهای مختلف قلبی را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha