دانشمندان انگلیسی کشف کرده اند که وقتی اشباهات گذشته در آستانه تکرار هستند حتی اگر مکان وقوع اشتباه یکسان نباشد مغز فورا فعال می شود و سیگنالی را برای بازداری از وقوع اشتباه ارسال می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه "اکستر" انگلیس کشف کرده اند که در این مکانیزم مغز به سرعت و در زمان یک دهم ثانیه فعال می شود.

نتایج تحقیقات  این دانشمندان که در "ژورنال دانستنی های علوم اعصاب" منتشر شده است نشان می دهد، مغز ازیک سری از تجربیاتی که قضاوت درونی انسان آنها را اشتباه می داند، آسانتر از زمانی که قضاوت درونی به  این تجربیات حق می دهد، درس می گیرد.

این محققان کشف کردند که پس از درس گرفتن از این اشتباهات درصورتی که مغز باردیگر با این خطاها روبرو شود به سرعت و تنها در مدت یک دهم ثانیه برای ممانعت از تکرار آنها از خود واکنش نشان می دهد.

در این خصوص پرفسور اندی ویلز سرپرست این تیم تحقیقاتی توضیح داد :"ما با بررسی مستقیم فعالیت های مغزی موفق شدیم زمان دقیقی را که در آن این مکانیزم فعال می شود شناسایی کنیم."

این روانشناسان انگلیسی با استفاده از یک سری از ثبت های الکتروآنسوفالوگرافی موفق شدند زمان یک دهم ثانیه را در گروهی از داوطلبان بدست آورند.

این دانشمندان همچنین دریافتند که منطقه گیجگاهی زیرین مسئول کنترل این مکانیزم است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha