سلامت نیوز: تحقیقات پزشکی در اسپانیا نشان می‌دهد که پیروی کردن از ر‍ژیم غذایی مدیترانه‌ای از ابتلا به بیماریهای خطرناک نظیر بیماریهای قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، این تحقیقات حاکی است: پیروی از رژیم غذایی کشورهای حوزه دریای مدیترانه از ابتلا به بیماریهای مزمن و خطرناک نظیر بیماریهای قلبی و دیابت و چاقی پیشگیری می کند و همچنین تا حد زیادی برای سلامت روانی و ذهنی انسان مفید است.

محققان دانشگاه لاس پالماس اسپانیا این تحقیقات را روی بیش از 11 هزار نفر انجام داده و رژیم های غذایی آنها را در طول ۴ سال پیگیری کردند.

این تحقیقات نشان داد: افرادی که به طور منظم رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می کردند - نسبت به افرادی که میزان بالای مصرف گوشت قرمز و چربی‌های اشباع شده داشتند- با کاهش حالات روانی و حملات افسردگی که از آن رنج می‌برند، روبه‌رو شدند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از چربی‌های اشباع نشده از طریق استفاده از روغن زیتون، دانه‌ها، سبزیها و میوه های فراوان است.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای اصیل متشکل از غذاهایی است که در ابتدای دهه 60 در مناطقی چون جنوب ایتالیا و بخش هایی از یونان معمول بود.

این الگوی غذایی در دیگر مناطق پرورش زیتون در مدیترانه مثل بخش هایی از فرانسه، لبنان، پرتقال، اسپانیا، سوریه، تونس و ترکیه نیز معمول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha