شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 50350
سلامت نیوز:روش آموزشی بر پایه تمركز بر نیمكره راست مغز، 10 سال است كه در كشورهای مختلف دنیا از جمله ژاپن آموزش داده می‌شود و اجرای آن در ایران بعد از دو سال تحقیق و پژوهش، حدود دو سال است كه شروع شده و بازده بسیار خوبی نیز در میان آموزش‌دیدگان داشته است.

این روش را می‌توان به سرعت و در واقع در شش جلسه به والدین كودك یاد داد. می‌توان به والدین آموزش داد كه روزی یك ربع تا 20 دقیقه با بازی به كودكان آموزش دهند.

كودكان رده سنی تازه به دنیا آمده تا شش سال مخاطبان این روش هستند. این یكی از مزیت‌های مهم این روش است. در بین اغلب خانواده‌ها این پیش‌فرض وجود دارد كه كودكان زیر سه سال چون خروجی اطلاعات ندارند، پس نمی‌توانند آموزش یابند. اما جالب است بدانید كه رده سنی صفر تا سه سال بهترین زمان برای ورودی اطلاعات و بهترین زمان برای آموزش است چون 90 درصد آموزش‌ها در كشور ما برای كودكان سه سال به بالا است و این مساله روش ما را از دیگر روش‌ها متمایز می‌كند.

اصل و اساس این روش آموزشی، بازی بر پایه عشق و محبت والدین و خصوصا مادر به كودك است. می‌دانیم نباید به كودكان زیر شش سال آموزش مستقیم دهیم؛ آموزش‌های ما به روش نیمه‌متمركز و نیمه‌هوشیار به كودك داده می‌شود. فاكتور سرعت نیز در این آموزش‌ها اهمیت دارد.

در این روش بدون استرس و فشار، با سرعت، حجم وسیعی از اطلاعات را وارد مغز كودك می‌كنیم و با تمركز بر نیمكره راست مغز، هدف متعادل كردن دو نیمكره استوار است تا قابلیت‌های مغزی كودك افزایش یابد.

این روش برای همه كودكان قابل اجراست. برای هر كودكی، حتی كودكانی كه توانایی ذهنی كمی دارند، می‌توان از این روش استفاده كرد. آموزش‌ها همگانی است. با تكیه بر روش تلقین می‌شود كاری كرد كه كودك دارای مشكلات ذهنی، دچار سختی‌های آموزش نشود. این روش در درمان اوتیسمی‌ها موثر بوده است.

كودكان 9 ماهه‌یی كه تحت این روش آموزش قرار گرفته‌اند می‌توانند ریاضی كار كنند و كودكان بالای یك سال می‌توانند 400 كلمه بخوانند. در این روش می‌توان آموزش‌های ریاضی، تندخوانی، رفع عادت‌های ناپسند كودك، آموزش‌های حس ششم و خواندن را براساس تقویت شش نوع حافظه و حواس پنج‌گانه نیمكره راست به انجام رساند.

استفاده از این روش، در ایران، سابقه‌یی دو ساله دارد و از حدود چهار سال قبل بر پایه تحقیقاتی كه انجام شده، این روش بومی و ایرانیزه شده است و همچنین در فرهنگسرای ارسباران تهران در حال پژوهش و مطالعه روی آن هستیم و از تمام پژوهشگران حوزه كودك نیز در این خصوص استقبال می‌كنیم.
منبع:روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha