شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 50356

افزایش فعالیت جنسی و سطح سرمی استرادیول (هورمون مردانه) به عنوان برخی از عوامل خطر بالقوه برای ابتلا سرطان پروستات در مردان ایرانی در نظر گرفته می‌شود.

افزایش شیوع سرطان پروستات در مردان ایرانی
سلامت نیوز : سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان ایرانی است و میزان بروز سرطان پروستات در ایران 2و چهل و هفت صدم در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۳ بوده است که به 11و شش‌دهم در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۸ رسیده است.

به گزارش ایلنا، مدیر گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب گفت: در کنار این موضوع میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات در ایران بالا‌تر از سایر کشور‌ها گزارش شده و سن، افزایش فعالیت جنسی و سطح سرمی استرادیول (هورمون مردانه) به عنوان برخی از عوامل خطر بالقوه برای ابتلا سرطان پروستات در مردان ایرانی در نظر گرفته می‌شود و می‌توان گفت کاهش سطح سلنیوم سرمی همراه با افزایش خطر سرطان پروستات است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ پورمند افزود: سبب پیشگیری و کاهش بروز سرطان ابتلاء به دیابت ملیتوس و افزایش سطح سرمی تستوسترون به عنوان یک اثر محافظتی در بروز این بیماری شناخته شده است و مصرف مقادیر بالاتری از لیکوپن، که در گوجه فرنگی پخته و محصولات آن یافت می‌شود، موجب کاهش ابتلاء به سرطان پروستات است. وی افزود: سطح سرمی کلسیم (سطح کلسیم خون بدن) به عنوان یک بیومارکر محافظتی در برابر ابتلاء به سرطان پروستات است. رییس بیمارستان سینا در ادامه افزود: افزایش سطح PSA و سالمندی، می‌توانند به عنوان یک پیش بینی کننده مناسب برای احتمال وقوع سرطان پروستات و نیاز به بیوپسی در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha