گروهی از پژوهشگران یکی از شرکتهای دانش وابسته به دانشگاه تهران، دستگاه خانگی برای درمان بیماری هایپر هیدروزیس (تعریق زیاد) عرضه کردند که قادر است با استفاده از روش یون تراپی در طی 12 جلسه بیمار را برای مدت 3 تا 6 ماه درمان کند.

سلامت نیوز : مجری طرح در گفتگو با مهر با اشاره به بیماری "هایپر هیدروزیس" گفت: افراد مبتلا به این بیماری دچار تعریق بیش از اندازه هستند به گونه ای که آب بدن خود را دائما از دست می دهند. برای درمان این بیماری از روشهای تزریق بوتاکس و یا روشهای جراحی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری پس از درمان، مجددا عود می کند، اظهار داشت: در روشهای جراحی اقدام به قطع عصب می شود که این امر منجر می شود که عمل تعریق در سایر قسمتهای بدن صورت گیرد از این رو استفاده از این روش برای بیمار اقتصادی نیست.عباسی بهترین شیوه برای درمان این بیماری را استفاده از روشهای یونیزاسیون دانست و ادامه داد: در این راستا پروژه تحقیقاتی اجرایی کردیم و موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای درمان بیماری هایپر هیدروزیس شدیم.مجری طرح با اشاره به جزئیات این دستگاه توضیح داد: این دستگاه دارای بخشهایی چون پاور، کنترل کننده و خروجی است. واحد خروجی این دستگاه به بدن متصل می شود و در ظرف مخصوصی آب ریخته می شود و با عبور جریان از داخل آن، آب یونیزه می شود و یونهای باردار مسیر غدد عرق را مسدود می کند.

وی با تاکید بر اینکه در مکانیزم تعریق اختلاف پتانسیل سطح زیرین و بیرونی پوست موجب عمل تعریق می شود، خاطر نشان کرد: دستگاه طراحی شده نیز بر این اساس عمل و اقدام به معالجه بیماران می کند. بیماران برای رفع مشکل تعریق باید 12 جلسه از این دستگاه استفاده کنند.عباسی به زمان بازگشت بیماری اشاره کرد و یادآور شد: عمل تعریق برای دفع سموم و تامین رطوبت مورد نیاز پوست لازم است از این رو این روش درمانی برای افراد مبتلا پس از 6 جلسه مراحل اولیه بهبودی مشاهده می شود و پس از 12 جلسه تعریق به حالت طبیعی برمی گردد ولی بسته به شرایط بدنی فرد چون پرکاری غدد تیروئید و قرارداشتن در شرایط استرس زا از 3 تا 6 ماه بیماری مجددا عود می کند.

این محقق با بیان اینکه این دستگاه از سوی کشور آلمان اختراع و عرضه شده است، یادآور شد: در این طرح تحقیقاتی موفق عرضه نمونه خانگی آن شدیم و بیمار می تواند با خرید این دستگاه اقدام به درمان بیماری در منزل کند.عباسی با بیان اینکه این دستگاه در حال طی مراحل اخذ تاییدیه از سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران است، ادامه داد: تاکنون دو مرحله تست را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در حال انجام تست های نهایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha