علمای اهل تسنن بجنورد در خراسان شمالی (منطقه رازوجرگلان) در نخستین همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان، خرید و فروش موادمخدر را حرام اعلام کردند.

سلامت نیوز : آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل تسنن رازوجرگلان در این همایش با اشاره به احادیث و روایات اسلامی اظهار داشت: بر اساس آیات قرآنی، احادیث و روایات، هر چیزی که به بدن ضرر می‌رساند حرام است و موادمخدر نیز با توجه به اینکه به بدن ضرر می‌رساند حرام است که با توجه به اینکه مصرف و استعمال هر چیزی که به بدن ضرر می‌رساند حرام است، بنابراین خرید و فروش آن نیز حرام است.

آخوند غفور یزدانی، از اساتید اهل تسنن بجنورد منطقه رازوجرگلان و مسئول حوزه علمیه ‌الاظهر جرگلان نیز در ادامه، ضمن حرام اعلام کردن خرید و فروش مواد مخدر، خطاب به جوانان آن منطقه تاکید کرد: در مقابل هجمه دشمنان که شما جوانان را می‌خواهد بی‌هویت کند و به سمت اعتیاد بکشاند، مبارزه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ همچنین ابوطالب شفقت استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر نیز موادمخدر را معضلی جدی برای نظام و کشور دانست و افزود: همگان می‌بایست بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در این جهاد بزرگ ایفای نقش کنند و همه فقهای بزرگ دین به این فساد اجتماعی تأکید کنند که این معضل را باید ریشه کن کرد؛ چرا که امروز محور آلودگی جوانان و خانواده‌ها در بحث موادمخدر است.

در این همایش مسئولان و علمای حوزه‌های علمیه منطقه رازوجرگلان میثاق نامه‌ای را با هشت بند امضا کردند و محمدرضا یزدان‌پناه جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز این میثاقنامه 8 ماده‌ای را در همایش به شرح ذیل در حضور حضار قرائت کرد.

1. ما شرکت‌کنندگان در این همایش در ابتدا لازم می‌دانیم اعلام کنیم که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیرو ولایت فقیه و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بوده و از آرمانهای انقلاب اسلامیِ امام راحل (قدس سره الشریف) تا پای جان دفاع می‌کنیم و در راستای شعار 1391 با موضوع موادمخدر و روانگردان‌ها به‌عنوان ابزار تهدید نرم، همگان در این جهاد مقدس با جان و مال تلاش می‌کنیم.

2. نیاز به داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد یکی از نیازهای اساسی بشر به شمار می‌رود و سایر نیازهای انسان حتی نیازهای زیستی تابعی از داشتن جامعه سالم است. پس با هم در ایجاد چنین جامعه سالم و عاری از هیچ اعتیادی تلاش می‌کنیم.

3. امروز سرمایه انسانی نقشی بسیار مهم‌تری از سرمایه فیزیکی در جوامع ایفا می‌کند و بدون سرمایه انسانی پیمودن راه‌های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی ناهموار و دشوار می‌شود و ما در این همایش با مشارکت و همراهی هم به حفظ سرمایه انسانی کمک کرده تا پیمودن راه‌های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی در جامعه ایرانی اسلامی تحقق بیابد.

4. ما معتمدین و روحانیون راز وجرگلان بر آن هستیم تا با الهام از احادیث و روایات در جهت سالم‌سازی جامعه از انواع موادمخدر از طریق آموزش به دانش‌آموزان، جوانان، زنان و سایر اقشار مختلف جامعه حرکت نماییم و استفاده از خرید و فروش موادمخدر را حرام اعلام می‌نماییم.

5. آموزه‌های دینی نقش بسزایی در چگونگی و کیفیت رفتار انسان در جامعه ایفا می‌کند و احساس پذیرش ارزش‌ها و معنویات از طرف آحاد جامعه باعث تقویت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد می‌گردد که این فرهنگ عامل بسیار قوی برای سلامتی جامعه است.

6. آموزش مهارت‌های زندگی در شکل‌گیری جامعه سالم و عاری از اعتیاد تأثیر اساسی دارد و ما در این جمع تلاش خود را برای ارتقای مهارت‌های زندگی در جامعه خواهیم کرد چرا که مهارت‌های زندگی به‌عنوان یک پیشگیری اولیه کم هزینه است و از تحمیل هزینه‌های درمان، انحرافات اجتماعی به خانواده‌ها و دولت پیشگیری می‌کند.

7. وجود اعتیاد در خانواده از جمله عواملی است که با رواج یافتن آن در درون جامعه موجب کندشدن پیشرفت و ترقی اجتماعی و اقتصادی شده و موجبات ایستایی و درجازدن می‌شود. لذا ما تلاش می‌کنیم تا با تأسی از فرامین دینی و عمل به آنها و بکارگیری مهارت‌های زندگی از بروز هرگونه اعتیاد در میان اعضاء خانواده و جامعه جلوگیری کنیم تا مسیر پیشرفت برای جوانان ایران اسلامی هموارتر شود.

8. ما مسئولان نیز در این جمع بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند"شما احتیاج به همکاری با مردم دارید، این همکاری را از طریق اعتماد و اعتقاد مردم جلب کنید" آمده‌ایم تا با عملکردمان اعتماد شما مردم شریف و خوب را جلب نمائیم و آمده‌ایم تا با ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد از نفوذ و رخنه هر نوع کژاندیشی در این اعتماد جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha