سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5041

با راه‌اندازی اتاق فكر سلامت در وزارت بهداشت، برای اولین بار، امكان استفاده از نظرات همه صاحبنظران و مردم در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی ایجاد می‌شود.

علی اصغر هدایتی، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی در گفتگو با فارس، با اعلام این خبر افزود: نظام سلامت كشور ما با مشكلات زیادی مواجه است كه بی توجهی به آنها یكی از عوامل مهم توسعه نیافتگی است به همین علت، اواخر سال 84 به فكر ایجاد اتاق فكر سلامت در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در وزارت بهداشت افتادیم تا با استفاده از نظرات مختلف بتوانیم برای پیدا كردن راه حل این مشكلات همفكری كنیم.
وی ادامه داد: سلامت در جهان امروز فقط نبودن بیماری نیست بلكه ابعاد فردی، اجتماعی، روانی و معنوی دارد به همین علت برنامه ریزی و چاره اندیشی در این مقوله نیازمند همفكری بین بخشی است.
وی گفت: اتاق فكر سلامت برای ایجاد همفكری جمعی در این زمینه 4 ماموریت را برای خود تعریف كرده كه فرهنگ سازی برای تفكر جمعی قبل از تصمیم گیری و عمل در حوزه سلامت، ترویج تفكر بین بخشی با حضور صاحبنظران حوزه پزشكی و حوزه های اجتماعی و فرهنگی، ترویج فرهنگ كار تیمی و بین بخشی و ارائه راهكار برای حل مشكلات نظام سلامت است و سند اتاق فكر سلامت نیز بر این اساس تدوین شده است.
وی اضافه كرد: تاكنون 70 جلسه اتاق فكر سلامت با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف برگزار شده است كه اولین گزارش آن مكتوب شده است، در ادامه این برنامه‌ها نیز امسال همایش سلامت و توسعه پایدار را با همكاری شهرداری تهران، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار می‌كنیم.
هدایتی گفت: اقدام مهم اتاق فكر سلامت، در سال جاری ایجاد بانك ایده سلامت است كه مقدمات آن فراهم شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود، برای ارتباط همه علاقه‌مندان با این بانك نیز، تلفن گویا و سایت اینترنتی بانك ایده سلامت به زودی اعلام می‌شود.
به گفته وی شعار "جامعه‌ای سالم با سرمایه‌گذاری در فرهنگ سلامت" برای فعالیتهای اتاق فكر و بانك ایده سلامت در سال 86 تعیین شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha