متخصصان دانماركی در یك مطالعه جدید اعلام كردند افرادی كه اغلب از مسكن‌های معمولی نظر آسپرین، ایبوبروفن و سایر داروهای مسكن از این قبیل استفاده می‌كنند، كمتر با خطر ابتلا به سرطان پوست مواجه می‌شوند.

سلامت نیوز : این یافته تاییدی بر شواهد پزشكی قبلی است مبنی بر اینكه استفاده طولانی مدت از این داروهای مسكن كه به داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDS) معروف هستند، می‌تواند از مردم در برابر سرطان‌های پوستی از جمله ملانوم كه كشنده‌ترین نوع این سرطان‌ها است،‌ محافظت كند.

متخصصان علوم پزشكی بیمارستان دانشگاه آرهوس به سرپرستی سیگرون آلبا ژوهانس دویتر در این باره خاطرنشان كردند: از آنجا كه مصرف این داروها با افزایش خطر بروز سرطان كلیه و افزایش خطر خونریزی‌های داخلی نیز مرتبط است لذا بررسی‌ها و مطالعات بیشتر مورد نیاز است تا سایر مضرات و مزایای احتمال این مسكن‌ها علاوه بر"تسكین درد" به دقت ارزیابی و مشخص شود كه كدامیك بر دیگری غلبه می‌كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر سیگرون در عین حال تاكید كرد كه این گروه از مسكن‌ها عملكرد آنزیم‌های خاصی را كه موجب بروز التهاب می‌شوند، متوقف می‌سازند. در مطالعات قبلی افزایش سطح این آنزیم‌ها در مبتلایان به سرطان پوست مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha