یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳

در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تخت‌های روانپزشکی را بیماران روانی ناشی ازمصرف شیشه تشکیل داده‌اند./ گفته می‌شود هزنیه ماهیانه یک بیمار روانپریش حدود ۳ میلیون تومان است.

تخت روانپزشکی خالی نداریم
سلامت نیوز :عضو آکادمی روانپزشکان آمریکا گفت: درحالی که حدود ۱۰ سال پیش ۳۰ تا ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های روانپزشکی خالی بود اکنون عملا تخت روانپزشکی خالی نداریم.

"محمد ابراهیم رفیعی" در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: آن چیزی که در مورد بیماری‌های روانی نگران کننده است مربوط به بیماران ناشی از مصرف مواد محرک مانند کوکائین، آمفتامین یا شیشه است. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تخت‌های روانپزشکی را بیماران روانی ناشی ازمصرف شیشه تشکیل داده‌اند افزود: مصرف شیشه باعث تخریب بافت‌های مغزی و بروز بیماری‌های روانی در افراد می‌شود. این روان‌شناس و کار‌شناس مشاوره تصریح کرد: موضوع مصرف مواد محرک در روند عادی بیماری‌های روانپزشکی تداخل ایجاد کرده است.

رفیعی درمان بیماران روانی ناشی از مصرف مواد محرک رابسیارسخت عنوان کرد وافزود: بستری شدن آن‌ها در بیمارستان به معنای درمان نهایی نیست زیرا بیماری‌های روانی بسیار پیچیده است بطوری که نیاز به تیم درمان دارد. وی ادامه داد: بعدازاینکه بخش حاد بیماری روانی در بیمارستان درمان شد برای بخش مزمن بیماری و ورود فردبیمار به خانواده وجامعه بایدمراقبت‌ها و درمان‌های خاصی صورت بگیرد که در این بخش با ضعف مواجه هستیم. عضو آکادمی روانپزشکان آمریکا با بیان اینکه هنوز آمادگی لازم برای درمان بیمارهای روانی در این بخش را پیدانکرده‌ایم افزود: تیم درمان فرصت پیگیری وضعیت بیمارو ادامه درمان او را ندارند زیرا ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. رفیعی خاطرنشان کرد: بیماران روانی ناشی از مصرف مواد محرک در بیمارستان ها تنها از شرایط اضطراربیماری خارج و متعادل‌تر می‌شوند به گونه‌ای که بتوانند به جامعه برگردند این درحالی است که از نظر علمی وضعیت آن‌ها مستعد بازگشت به جامعه نیست.

این روان‌شناس و کار‌شناس مشاوره ادامه داد: افرادی که شیشه یا آمفتامین مصرف می‌کنند در واقع دچار مشکلات بافت مغزی می‌شوند به طوری که بافت مغزی آن‌ها تحلیل می‌رود و دیگر جایگزین نمی‌شود. رفیعی عوارض روانی ناشی از مصرف مواد محرک را عمدتا ماندگار و پایدار دانست و افزود: البته اگر در مراحل اولیه تشخیص بیماری صورت بگیرد و برای درمان آن هزینه شود فرد می‌تواند به زندگی عادی برگردد. وی در مورد هزینه درمان بیماری‌های روانی گفت: گفته می‌شود هزینه ماهیانه یک بیمار روان‌پریش حدود ۳ میلیون تومان است، که البته هزینه درمان آن‌ها در بخش‌های خصوصی و دولتی متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha