مصرف مواد حاوی افزودنی‌ها و غذاهای فرآیند شده مانند سوسیس، کالباس، کنسروها و ترشیجات کارخانه‌ای موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود.

مصرف کنسروها و ترشیجات کارخانه‌ای موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود
سلامت نیوز : سمانه عزیزی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشكی یاسوج گفت: باید مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تصفیه شده که از آردهای سفید و بدون سبوس تهیه می‌شوند، به حداقل رسیده و از نان‌های سبوس دار مانند نان جو در رژیم غذایی استفاده شود.

عزیزی ادامه داد: لازم است برای حفظ سلامت بدن، به جای نمک از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جاتی مانند زردچوبه و دارچین، پودر سیر و آبلیموی تازه استفاده شود و از خوردن آجیل‌های شور، چوب شور و چیپس پرهیز کرد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی افزود: از دیگر راهكارهای مقابله با بیماری‌ها، مصرف حداقل سه بار در هفته ماهی و خوردن گوشت سفید به جای گوشت قرمز است. عزیزی تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلاء به فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند و این بیماری می‌تواند برای سال‌ها بدون آنکه هیچ علائمی در شخص مبتلاء بروز دهد بی سر و صدا وجود داشته باشد، توصیه می‌شود که افراد فشار خون خود را به طور منظم کنترل کنند. وی گفت: پرهیز از استرس، انجام ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، شنا و پیاده‌روی به مدت سه بار درهفته و هر بار سی دقیقه، موجب پایین آمدن فشار خون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha