نماینده‌ی مردم اصفهان در مجلس ضمن تاكید بر این كه تبعیض در درمان بیماران در بیمارستانها باید رفع شود، گفت: طبق تاكیدات مقام معظم رهبری درمان بیماران باید رایگان شود.

چرا نسبت به اختصاص بودجه سلامت به بخش مسكن اعتراضی نكردید؟
سلامت نیوز : حسن كامران، در جلسه علنی امروز (یكشنبه) و در جریان بررسی مشكلات بخش سلامت در مجلس، با تاكید بر این كه باید تبعیض موجود بین بیماران از بین رود گفت: وزارت بهداشت چه برنامه‌ای برای رفع تبعیض بین بیماران دارد. باید وضعیت به گونه‌ای شود كه درمان بیماران در بیمارستانها بدون توجه به پست و مقام آنها باشد و همه به یك چشم دیده شوند.

وی افزود: هیچ فرقی ندارد كه بیمار رئیس مجلس، سردار، امین و امام جمعه و یا یك فرد بدبخت و بیچاره‌ای باشد همه‌ی آنها باید به یك صورت درمان شود موردی كه بنده بارها در بیمارستانها دیده‌ام كه دكترهای بسیاری بالای سر مقامات در بیمارستانها می‌روند ولی اگر بدبختی مرد انگار هیچ فرقی نمی‌كند.نماینده‌ی مردم اصفهان در ادامه با طرح این پرسش كه برنامه‌ی وزارت بهداشت برای درمان ایثارگران چیست؟ به برنامه‌ی پنجم توسعه اشاره و اظهاركرد:‌ طبق برنامه‌ی پنجم قرار بود كه اعضای هیات علمی دانشگاهها تمام وقت شود و آنها به صورت متمركز در دانشگاهها و یا بیمارستانها باشند. اتفاقی كه تاكنون رخ نداده است.

كامران با اشاره به اختصاص بیش از یك میلیارد تومان از بودجه سلامت به بخش مسكن و شهرسازی گفت: دولت خلاف مصوبه مجلس اعتبار یك میلیارد تومانی بخش سلامت در بودجه 91 را به بخش مسكن و شهرسازی اختصاص داد و وزیر بهداشت نیز هیچ اعتراضی نكرد. خانم دستجردی شما كه این همه از سلامت دم می‌زنید چرا در این رابطه هیچ كاری نكردید؟به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كامران همچنین به برنامه‌های وزارت بهداشت در مورد اجرای طرح پزشك خانواده اشاره و اظهار كرد:‌این طرح بسیار خوب است اما زیرساختهای آن مشخص نشده و باید نیاز آن تامین گردد.

وی با اشاره به بندهایی از برنامه‌ی پنجم توسعه در خصوص تحقق شاخص عدالت در سلامت در كاهش سهم هزینه‌ی مستقیم مردم در این رابطه گفت: طبق این برنامه قرار بود كه حداكثر 30 درصد هزینه‌های سلامت توسط وزارت بهداشت تامین گردد و در همین راستا مجلس بودجه 6 هزار میلیارد تومانی را از محل اصلاح قیمت‌ها از اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها به وزارت بهداشت اختصاص داد تا بهداشت و سلامت رایگان شود.وی ادامه داد:‌ اما در حال حاضر شاهدیم كه این مصوبه روی زمین مانده است این در حالی است كه مقام معظم رهبری تاكید كردند كه باید بهداشت برای مردم رایگان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha