یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 50438

شهروندان بهتر است توصیه های مربوط به مراحل خرید، استفاده و نگهداری روغن های مختلف خوراکی برای حفظ سلامتی خود را جدی بگیرند.

سلامت نیوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: باید توجه داشت که در زمان خرید به شماره پرونده ساخت، شماره یا مجوز واردات کالا، تاریخ تولید و انقضاء آن همواره مدنظر قرار گیرد و نوع روغن و نحوه استفاده از آن را به دقت مورد توجه قرار دهیم.

دکتر رسول دشتی با اشاره به این نکته که در حین استفاده از روغن باید درب ظرف بسته و دور از گرما نگهداری شود، خاطر نشان کرد: روغن را همواره باید در محیط های تاریک نظیر کابینت بسته آشپزخانه و یا ترجیحا یخچال نگهداری کرد و این نکته را رعایت شود که ظروف روغن با حجم کمتر زا خریداری کنیم تا مدت زمان مصرف آن کوتاه باشد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ وی همچنین باید روغنی را خریداری کنیم که اسید چرب ترانس و کلسترول کمتری را دارا باشد و از خرید روغنهای تغییر بو داده جدا خودداری شود چرا که عواقب خطرناکی را به همراه دارد. باید توجه کنیم که انواع روغنهای جامد و مایع باید دارای برچسب مقدار اسیدهای چرب اشباع و ایزومترترانس باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به روشهای علمی و استاندارد سرخ کردن غذا اشاره داشت و بیان کرد: باید این نکته مهم و اساسی را همواره به خاطر بسپاریم که در حین سرخ کردن غذاها از شعله زیاد استفاده نشود و چنانچه چند نوع ماده غذایی را همزمان سرخ می کنیم، فراموش نکنیم محصولاتی نظیر بادمجان را در انتها و سیب زمینی را در ابتدا سرخ کنیم.وی در ادامه این مبحث اضافه کرد: در حین سرخ کردن غذاهایی مانند ماهی یا مرغ، از مواد پوشاننده نظیر آرد سوخاری استفاده شود و همچنین پس از گرم شدن روغن به صورت کامل، ماده غذایی را جهت سرخ کردن در آن قرار داد و نیازی نیست که مواد غذایی جهت سرخ شدن حتما در روغن غوطه ور باشند.رسول دشتی بیان کرد: هرگز روغن استفاده شده در سرخ کردن مواد غذایی، دوباره به مخزن اولیه برگردانده نشود. درب ظرف روغن همواره بسته باشد تا سلامت آن حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha