تیموتی براون مرد 46 ساله ای که در نتیجه پیوند سلولهای خونی که در واقع برای درمان لوسمی به او پیوند شده بود از بیماری ایدزش نجات یافت.

مردی که از ایدز نجات یافت : احساس خوبی دارم
سلامت نیوز :تیموتی براون مرد 46 ساله ای که در نتیجه پیوند سلولهای خونی که در واقع برای درمان لوسمی به او پیوند شده بود از بیماری ایدزش نجات یافت. فرد اهدا کننده سلول خونی دارای جهش ژنتیکی بوده است که او را در برابر اچ آی وی مقاوم ساخته است. او گفت: "خوب شدن من اثبات این است که اچ آی وی درمان می شود.

به گزارش سلامت نیوز این مرد خوش شانس که با کمک سلول های بنیادی موفق شد به بیماری ایدز غلبه کند.
جهش ژنتیکی که او را در برابر ایدز مقاوم کرده در کمتر از 1 درصد از سفید پوستان اتفاق می افتد اما پزشکان امیدوارند که راه حل مشابهی برای دیگر افرادیکه به این بیماری مبتلا هستند پیدا کنند و این راه حل میتواند از طریق سلول های بنیادی بند ناف باشد.
سایت  آ بی سی نیوز در این باره نوشت که تیموتی براون در رابطه با سلامتی خود گفته است که از اینکه تنها فردی باشد که از این بیماری ایدز درمان یافته احساس گناه میکند و نمیخواهد تنها فردی در جهان باشد که درمان شده و امیدوار است که پزشکان راهکار درمانی برای همه افراد مبتلا پیدا کنند.

دکتر لارنسش پتز مدیر بانک خون بند ناف که این بیمار را مورد درمان قرار داده است میگوید که این درمان در عرض یک ماه میتواند کارساز باشد.
لازم به ذکر است که براون تنها کسی که در جهان موفق شد بر بیماری ایدز ، توسط  پیوند سلول های بنیادی خون (که برای درمان سرطان خون انجام شده بود ) غلبه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha