یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 50457
سلامت نیوز: در بودجه سال 91 تصویب رقمی معادل 6 هزار میلیارد تومان كه باید از عواید اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به سرانه بهداشت و درمان پرداخت شود، یك رخداد خوشایند و قابل‌توجه بود....

 البته در حال حاضر صحبت كردن درباره این اتفاق كمی سخت است و ابتدا باید دید چه مقدار از این رقم اعلام شده به سرانه بهداشت و درمان تعلق خواهد گرفت و دولت تا چه اندازه به قول داده شده عمل می‌كند، اما به طور كلی اگر خوشبینانه به ماجرا نگاه كنیم و براساس قانون به تصویب رسیده، مبلغ 6 هزار میلیارد تومان به سرانه بهداشت و درمان پرداخت شود، مشكلات بسیاری كه در حال حاضر جامعه به‌خصوص قشر كم درآمد با آن روبروست برطرف می‌شود. سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری یكی از راهكارهای تضمین سلامت است. می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی درست در جامعه، سلامت به خطر افتاده كشور را درمان كرد. نقشه تحول نظام سلامت كشور زمانی عملیاتی می‌شود كه مسوولان توجه بیشتری به این بخش داشته باشند و تنها از بخش درمان حمایت نشود، اما باید به این مساله هم پرداخته شود كه متاسفانه درمان كشور نیز با مشكلات فراوان و جدی‌ای روبروست و در حال حاضر در شرایط بحرانی به سر می‌برد.

تعرفه درمانی كه توسط بیمه‌ها در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است و همین مساله باعث شده بیماران از بیمارستان‌های دولتی رضایتمندی نداشته باشند. پرداخت كارانه پزشكان بخش دولتی با تاخیرهای چند ماهه روبروست و این عقب‌افتادگی در پرداخت حقوق پزشكان باعث پایین آمدن كیفیت كاری آنان و افزایش زیرمیزی‌ها در بخش درمان می‌شود. با تصویب این قانون و پرداخت به موقع آن، همچنین با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات كارشناسانه در وزارت بهداشت و درمان می‌توان سلامت جامعه را تضمین كرد.

دكتر عبدالرحمان رستمیان/نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha