سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عنوان كرد: از ابتدای امسال 30 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور داشته‌ایم که 6 مورد از آنان فوت کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا با بیان این مطلب افزود: یک نفر از فوتی‌ها فردی غیرایرانی بوده است. همچنین از ابتدای امسال تعداد موارد بیماری نسبت به سال گذشته هیچ تفاوتی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری عمدتا" در کسانی که با دام سر و کار دارند یا به کار ذبح اشتغال دارند دیده می شود، گفت: افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند ممكن است آلوده شده و باعث آلودگی شوند.

دکتر گویا با تصریح اینکه تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت و لبنیات انتقال پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: حتی خوردن گوشت آلوده به ویروس تب کریمه کنگو باعث ایجاد بیماری در فرد نمی‌شود زیرا گوشت ذبح شده در کشتارگاه‌ها 24 ساعت در سرما نگهداری می‌شود و همین امر باعث از بین رفتن ویروس می‌شود.

وی ادامه داد: اما اگر کسی دام زنده را راسا" کشتار کند و یا زیر نظر دامپزشک این کار را انجام ندهد ممکن است به این ویروس آلوده شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: به جز 4 نفری که در بیمارستان مشهد مبتلا شدند، کلیه کسانی که مبتلا به این بیماری شدند با دام تماس مستقیم داشته‌اند.

لازم به ذکر است، در مشهد 6 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که دو نفر از آنان به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌ها مجددا" از هموطنان خواست از خرید و ذبح دام بدون مجوز سازمان دامپزشکی خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha