مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به وارداتی بودن داروهای بیماران مبتلا به آلزایمر، تصریح کرد: فقط یک نوع از داروهای مصرفی بیماران، در لیست بیمه وارد شده است.

معصومه صالحی در گفتگو با مهر، افزود: قرار گرفتن یک نوع داروی بیماران مبتلا به آلزایمر در لیست بیمه نمی تواند جوابگوی تمامی نیازهای دارویی این بیماران باشد، زیرا همه آنان یک نوع دارو مصرف نمی کنند.

وی به نامه های ارسالی انجمن آلزایمر ایران به مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، شورای عالی بیمه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و افزود: بارها از مسئولان درخواست کرده ایم که آلزایمر در لیست بیماریهای خاص قرار بگیرد تا بتوان از این طریق هزینه های سنگین تهیه دارو را جبران کرد.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با انتقاد از بی پاسخ ماندن نامه های ارسالی، گفت: بر اساس آنچه که مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرده اند، قرار است بودجه ای که برای اولین بار به این بیماری اختصاص داده شده است، در بخش بستری بیماران هزینه شود که این امر چندان مطلوب و موثر نخواهد بود.

صالحی خواستار سوق دادن این بودجه که رقم دقیق آن هنوز برای انجمن مشخص نیست، شد و افزود: اگر بودجه صرف تهیه داروی بیماران مبتلا به آلزایمر شود، بهتر است. زیرا، تعداد بیماران صاحب پرونده در مقایسه با جمعیت مبتلایان به آلزایمر، قابل مقایسه نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha