یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 50470
سلامت نیوز: سبزی به علت دارا بودن اسید فولیك باعث جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین شده و از تولد نوزاد نارس و كم وزن جلوگیری می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر صفوی متخصص تغذیه با اشاره به خاصیت آنتی اكسیدان سبزی ها اظهار داشت: سبزی علاوه بر دارا بودن ویتامین، حاوی آنتی اكسیدان است. آنتی اكسیدان مانند ویتامین  C و یا بتاكاروتن در سبزی و میوه می تواند كیفیت شیر مادر را بهبود ببخشد و مانع از عفونت شیر و سینه مادر می شود.

وی در خصوص شیوه صحیح پخت سبزی در دوران بارداری و شیردهی گفت: در اثر حرارت سبزی، مقداری آب تولید می شود و ویتامین های سبزی جذب آن می شود در هنگام مصرف سبزی پخته باید علاوه بر محتوای سبزی از آب آن نیز استفاده شود و استفاده سبزی پخته شده به تنهایی خواصی نخواهد داشت.

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی اصفهان تصریح كرد: مادران شیرده یا باردار كه دچار اضافه وزن هستند بهتر است سبزی را قبل از غذا به عنوان سالاد استفاده كنند زیرا سبزی به علت كالری اندكی كه داراست حجم معده را می پوشاند و مانع از افزایش وزن آنها می شود و در خانم های با وزن متعادل بهتر است سبزی را روی غذا و یا همراه غذا استفاده كنند كه این امر مانع از كمبود كالری در آنها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha