یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 50474
سلامت نیوز: با وجود پیشرفت‌ها چشم‌گیر علم پزشکی در زمینه‌ی مبارزه با بیماری‌های مختلف و خصوصاً مبارزه با سرطان‌ها در سال‌های اخیر، نتایج آخرین تحقیقات پژوهش‌گران حاکی از تشدید توسعه‌ی این بیماری مهلک در سراسر جهان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس نیوز، بنا به آخرین پیش‌بینی‌های کارشناسان سازمان ملل متحد، جمعیت کره‌ی زمین از هفت میلیارد نفر در سال 2012 به 8/3 میلیارد نفر در سال 2030 افزایش پیدا خواهد کرد، افزایش بیماران مبتلا به سرطان در همین زمان رشدی بسیار سریع‌تر خواهد داشت و در حالی‌که در سال 2008، یعنی آخرین آمار رسمی منتشر شده، 12/7 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به سرطان بودند، در سال 2030 این رقم  به 16میلیون نفر می رسد.
اما یکی از نکات بسیار تکان‌دهنده‌ی این گزارش این است که بنا به پیش‌بینی پژوهش‌گران، در 20 سال آینده، در کشورهای فقیر جهان میزان رشد و توسعه‌ی بیماری سرطان 93درصد افزایش خواهد یافت.
 
این تحقیقات توسط "مرکز بین‌المللی پژوهش‌های سرطانی" انجام گرفته‌اند که مرکزی است مستقل و وابسته به سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در شهر لیون فرانسه است.
 
در حال حاضر در اکثر کشورهای ثروت‌مند جهان، سرطان نخستین عامل مرگ و میر در افراد جامعه به حساب می‌آید.
 
در این زمینه، شایان توجه است که در کشورهای پیشرفته و ثروت‌مند جهان، سرطان‌ها رو به کاهش خواهند بود، ولی در کشورهای در حال رشد، با وجود پیشرفت‌های اخیر، سرطان کماکان 78درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در این زمینه، سرطان در کشورهای برزیل، هند و چین افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. در حالی‌که در این میان تنها در روسیه است که میزان رشد سرطان کندتر خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha