دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 50479

کارشناسان زنان و مامایی در انگلیس هشدار دادند كه انجام روش لقاح مصنوعی در مقایسه با بارداری طبیعی به مراتب خطرات بیشتری دارد و احتمال چندقلوزایی را نیز افزایش می دهد.

سلامت نیوز : کالج سلطنتی پزشکان زنان و زایمان در انگلیس در این باره گزارش داد که استفاده از تکنیک لقاح مصنوعی خطر زایمان زودرس، کم وزنی در جنین و نقایص مادرزادی را بالا می برد. البته در این گزارش آمده است بیشتر نوزادانی که از این طریق متولد می شوند، به اندازه سایر نوزادان، سالم هستند.

به گزارش بی بی سی، بررسی ها نشان داده است كه در انگلیس یک درصد از زایمان‌ها از طریق لقاح مصنوعی صورت می گیرند. هیات مشاوره کالج سلطنتی انگلیس در این مطالعه خطر بارداری از طریق لقاح مصنوعی را بررسی کرده و متذكر شد كه از جمله خطرهای آن افزایش احتمال دوقلوزایی یا چندقلوزایی است.این گزارش حاكیست كه از هر چهار بارداری در انگلیس كه از طریق لقاح مصنوعی صورت می‌گیرد یک مورد دوقلوزایی یا چندقلوزایی اتفاق می‌افتد كه علت آن جایگزین كردن دو تا سه جنین در رحم مادر است. این مطالعه همچنین نشان می دهد كه لقاح مصنوعی خطر زایمان زودرس را حدود 23 درصد افزایش می‌دهد.

بعلاوه بر اساس این ارزیابی‌ها نوزادانی که از طریق این تكنیك به دنیا می آیند هم کم وزن تر هستند. از سوی دیگر احتمال بروز برخی از مشكلات مادرزادی نظیر نارسایی قلبی، لب شکری در این نوزادان در مقایسه با نوزادانی كه با بارداری طبیعی متولد می‌شوند نسبتا بیشتر است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به طور كلی پنج درصد نوزادان در جهان با نارسایی‌های مادرزادی به دنیا می آیند اما این آمار در نوزادانی كه با لقاح مصنوعی متولد شده‌اند حدود یک سوم یا 30 درصد بیشتر است. البته از سوی دیگر بارداری به روش لقاح مصنوعی در رشد مغزی، توان برقراری ارتباط و رفتار نوزادان تفاوتی ایجاد نمی‌كند.

جنی كورینكزوك استاد دانشگاه آكسفورد و مدیر واحد ملی همه شناسی بارداری در این دانشگاه تصریح كرد: در بارداری‌هایی که از راه لقاح مصنوعی انجام می گیرند، خطر نتایج نامطلوب و مشکلات مادرزادی بیشتر است اما اكثر نوزادانی که از این راه متولد می شوند مانند نوزادان دیگر خواهند بود.وی تاكید كرد: دلیل زایمان‌هایی که نتایج نامطلوب دارند و مشکل ساز هستند می تواند نوع معالجه و سن بالا در مادران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha