پزشكان آمریكایی در مقاله جدیدی تاكید كردند كاهش زودهنگام قند خون می‌تواند خطر احتمالی بروز دیابت را تا 50 درصد كاهش دهد.

سلامت نیوز : پزشكان آمریكایی در مقاله جدیدی تاكید كردند كاهش زودهنگام قند خون می‌تواند خطر احتمالی بروز دیابت را تا 50 درصد كاهش دهد.

این پزشكان در مجله تخصصی لانست خاطرنشان كردند: برخورد زودهنگام و تهاجمی با علائم اولیه بروز دیابت نوع دوم می‌تواند تاثیر مفیدی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد.افرادی كه سطح قند خون آنها از حد طبیعی بیشتر است اما هنوز به حد دیابت نرسیده، اصطلاحا به پیش دیابت مبتلا هستند. در این افراد علائم اولیه دیابت نوع دوم بروز می‌كند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر 79 میلیون نفر در آمریكا به عارضه پیش دیابت مبتلا هستند. این افراد علاوه بر دیابت نوع دوم در معرض افزایش خطر ابتلا به سكته قلبی و مغزی هستند و در بسیاری از موارد بیماری آنها به موقع تشخیص داده نمی‌شود.

به گفته متخصصان؛ اقداماتی چون كاهش وزن و افزایش فعالیت و تحرك بدنی می‌تواند مانع از پیشرفت علائم اولیه دیابت شود. این متخصصان تاثیر اقدامات پیشگیرانه در بروز دیابت را بررسی كردند. آنها در مطالعات خود روی 1990 فرد در معرض دیابت آزمایش انجام دادند. برخی از این افراد با دارو و برخی دیگر با تغییر الگوی زندگی، تحت درمان قرار گرفتند. اما در مورد گروه سوم هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای صورت نگرفت. طی این مطالعه شش ساله معلوم شد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افرادی كه توانستند میزان قند خون را تا رسیدن به حد طبیعی كاهش دهند، حدود 56 درصد كمتر شد.دكتر لی پرولت از متخصصان دانشگاه كلورادو در این مطالعه خاطرنشان كرد: مطالعات ما اهمیت آغاز سریع‌تر اقدامات پیشگیرانه را نشان می‌‌دهد. دیابت نوع دوم نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است كه در اثر مقاومت سلول‌ها در برابر انسولین ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha