دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 50483

چربی اصلی كه در تمام انواع روغن زیتون یافت می‌شود اسیدهای چرب تك زنجیره‌ای اشباع نشده یا MuFAs هستند.

هفت كاربرد مفید روغن زیتون
سلامت نیوز :MuFAs  در واقع به عنوان چربی سالم و مفید در رژیم غذای در نظر گرفته می‌شوند. به این ترتیب اگر رژیم غذایی شما بیشتر حاوی چربی‌های اشباع نشده چه از نوع تك زنجیره‌ای (MuFAs) و چه از نوع چند زنجیره‌ای (PUFAs) باشد، مزایای بیشتری را به بدن شما می‌رساند.

روغن زیتون یكی از منابع اصلی چربی‌های اشباع نشده (MUFA)‌است و بویژه اگر به صورت ارگانیك مصرف شود برای بدن مزایا و خواص فراوانی دارد. این روغن باعث طول عمر و كاهش خطر ابتلا به بیماریها می‌شود.روغن زیتون سلامت سرخرگ‌ها را تضمین می‌كند و مانع از رسوب پلاك‌ها در دیواره عروق می‌شود. چربی اشباع نشده MUFA‌ در روغن زیتون باعث اتساع سرخرگ‌ها شده و در نتیجه باعث كاهش فشار خون و كاهش خطر بروز بیماریهای قلبی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛‌ سایت اینترنتی گلوبال هیلینگ سنتر در این مقاله 7 كاربرد مفید روغن زیتون ارگانیك را علاوه بر فواید تغذیه‌ای این روغن خوراكی عنوان كرده كه به قرار زیر است:

- برای طبخ غذا از همین امروز از روغن زیتون استفاده كنید و یا در هر غذایی كه می‌توانید آن را جایگزین كره نمایید.

- از روغن زیتون می‌توانید بعنوان روغن بدن استفاده كنید. پس از شست و شوی بدن و صورت آن را روی پوستتان بمالید. بعلاوه برای بهره مند شدن از مزایای نرم كنندگی روغن زیتون نیاز به استفاده زیاد از آن ندارید. حتی می‌توانید از این روغن برای اصلاح كردن یا پاك كردن آرایش صورت، استفاده كنید.

- روغن زیتون ارگانیك برای كم كردن فرخوردگی و صاف كردن موهای وزوزی مفید است. این روغن برای تقویت ناخن‌ها و افزایش شفافیت آنها موثر است.

- بلعیدن یك قاشق غذاخوری روغن زیتون به از بین رفتن خارش و تحریك پذیری گلو و درمان سرفه نیز كمك می‌كند.

- روغن زیتون ارگانیك هم چنین از خط خط شدن ظروف استیل جلوگیری می‌كند و به آنها جلا می‌دهد.

- روغن زیتون برای رفع ترك خوردگی پوست لب و پوست صورت بویژه در فصل زمستان مفید است.

- حمام همراه با روغن زیتون را فراموش نكنید. برای این كار كافی است چند قطره روغن زیتون به داخل آب درون وان حمام بریزید و خود را داخل وان بشویید. تاثیر معجزه آسای این روغن را بر روی پوستتان حتی پس از اولین نوبت، استفاده از آن به این شیوه، حس خواهید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha