دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 50500

کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اجتناب از غذا خوردن پشت میز کار توصیه کرد: افراد غذایشان را در محیطی عاری از استرس و در آرامش کامل میل نمایند.

غذا خوردن پشت میز کار خطرناک است!
سلامت نیوز : رضا مورکیان در گفت و گوی اختصاصی با  سینانیوز با تاکید براین که هنگام صرف غذا باید زمان کافی جهت سرو غذا اختصاص یابد اظهارداشت: افراد باید سعی کنند هنگام غذا خوردن غذا را کامل بجوند در حالی که اصولا هنگام کار کردن به خصوص هنگام کار با کامپیوتر این مهم صورت نمی گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که هنگام غذاخوردن باید توجه و دقت لازم به غذا داشت گفت: افراد هنگام غذاخوردن بایستی توجه کافی به مقدار و نوع غذایشان داشته باشند و از پرخوری بپرهیزند چرا که غذا خوردن هنگام کار باعث می شود که فرد متوجه سیر شدن نشود و همچنان به خوردن ادامه دهد.این کارشناس مواد غذایی ادامه داد: همچنین تماس دست با موس، کیبورد و دیگر اجزای کامپیوتر موجب انتقال میکروب و آلودگی به غذا و نهایتا بدن می گردد.مورکیان در ادامه متذکرشد: از دیگر موارد مهم انتقال استرس ناشی ازکار به همراه غذا خوردن به بدن است بنابراین توصیه می شود افراد غذایشان را در محیطی عاری از استرس و در آرامش کامل میل فرمایند.

وی همچنین یادآورشد: افراد بهتر است که ناهار را از منزل بیاورند و از خوردن غذاهای پرکالری و فست فود اجتناب کنند . در واقع ناهار فرصت خوبی است برای این که غذاهای سالم بخورند و بهتر است با خود غذاهای سالم حاوی سبزیجات بیاورند، تا مواد مغذی مهم از جمله پروتئین و فیبر را دریافت کنند.مورکیان تاکید کرد: میز کار را همیشه باید مرتب، تمیز و ضدعفونی کنند و تمیز کردن میزکار حداقل روزی یکبار با مواد ضدعفونی توصیه می‌شود. پاک کردن میز تنها با دستمال کاغذی فایده چندانی ندارد و در از بین بردن آلودگی‌ها مؤثر نیست.این کارشناس مواد غذایی عنوان داشت: افراد می‌توانند هنگام صرف غذا بر روی میزکار خود، از یک روکش یا رومیزی کوچک استفاده کرده تا بین میکروب‌ها و غذای آنها مانع ایجاد شود همچنین می‌توانند غذا را به همراه یک دوست یا همکار صرف کنند تا فرصتی را برای استراحت و تجدید روحیه و تعامل با همکاران به خود بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha