معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: طرح جامع پیشگیری از معلولیتها بزودی به دولت می رود و تا پایان سال نیز با تصویب نمایندگان مجلس نهایی و قانونی خواهد شد .

محمود میرزمانی در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضرسازمان بهزیستی اقداماتی درخصوص مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره ژنتیک برای خانواده هایی که دارای یک فرزند معلول هستند و احتمال اینکه فرزند دیگر آنها دچار معلولیت شود و...انجام می دهد .

وی خاطر نشان کرد : اما هیچ یک از این مشاوره ها برای خانواده ها اجباری و قانونی نیست به همین دلیل امکان عدم مراجعه آنان نیز وجود دارد. بنابراین سازمان بهزیستی با ارائه طرح جامع پیشگیری از معلولیتها و قانونی شدن آن، قصد دارد تمامی این اقدامات بصورت اجباری صورت گیرد .

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی تاکید کرد : با تصویب این قانون از سوی مجلس ، دستگاههای دولتی نیز موظف به ارائه خدمات در زمنیه پیشگیری به خانواده ها و همچنین اختصاص بودجه خواهند شد .

میرزمامی گفت: تصویب قانون جامع پیشگیری از معلولیتها در کاهش روند افزایشی معلولیتها در جامعه موثر است .

وی افزود: پیشگیری از معلولیتها یکی از رویکردهای اصلی وزارت رفاه است و شخص وزیر نیز بر تهیه و تدوین این طرح تاکید بسیاری داشتند. بنابراین به طور حتم این طرح به تائید دولت می رسد و امیدواریم قبل از اتمام کار مجلس هفتم نیز در مجلس به تصویب نمایندگان برسد .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha