سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 50536

متخصصان تغذیه و سلامت در آمریكا هشدار دادند: گوشت ارگانیك اگر خوب و كامل پخته نشود می‌تواند حامل انگل خطرناكی باشد كه به فرآورده‌های غذایی انسانها منتقل می‌شود.

گوشت نپخته حامل انگل‌های خطرناك است
سلامت نیوز : این متخصصان در آزمایشات اخیر خود دریافته‌اند نوعی بیماری ناشی از مصرف غذای آلوده موسوم به توكسوپلاسموزیس از نوعی انگل با عنوان توكسوپلاسما ناشی می‌شود كه عمدتا در گوشت‌های ارگانیك موجود است. به گفته متخصصان، این بیماری انگلی به اندازه سالمونلا یا ایكولی شناخته شده نیست.

این كارشناسان می‌گویند: روند جدید برای تولید فراوان گوشت‌های ارگانیك كه اخیرا بیشتر شده می‌تواند احتمال آلودگی این گوشت‌ها به انگل توكسوپلاسما را افزایش دهد.این متخصصان در عین حال تاكید كردند: خوردن گوشتی كه كامل پخته نشده چه ارگانیك باشد و چه به روش‌های معمول صنعتی تولید شده باشد اعم از گوشت بره، مرغ و هر نوع گوشت شكار، یكی از عوامل اصلی آلوده شدن انسان به انگل توكسوپلاسما است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ انگل توكسوپلاسما گونه‌ی یك انگل اجباری درون سلولی است كه میزبان عمده آن گربه است اما در گوشت خام، میوه‌ها و سبزیجات نشسته آب و زباله آلوده و جعبه‌های نگهداری از گربه و تمام نقاطی كه به مدفوع گربه آلوده شده‌اند، وجود دارد. این انگل عامل بیماری خطرناكی موسوم به توكسوپلاسموزیس است. تشخیص این بیماری معمول دشوار است اما علائم بالینی آن معمولا شامل تورم غدد، تب، سردرد، درد عضلانی و خشكی پوست می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد كه علائم اولیه بیماری فقط در 10 درصد افراد آلوده به این انگل بروز می‌كند به این ترتیب فردی ممكن است با وجود داشتن انگل هیچگونه علائم بالینی نداشته باشد.برخی از متخصصان می‌گویند در تمام دنیا آنتی بادی این انگل در سرم خون یك سوم افراد بالغ یافت می‌شود كه این امر نمایانگر شیوع بالا و قدرت آلوده كنندگی این انگل است. این بیماری برای زنان باردار و افرادی كه سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است تهدید جدی تری محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha