سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 50538

فصل تابستان فرا رسیده و بسیاری از ما به دلیل شرایط بهتر هوا مشتاق هستیم كه زمانی از روز را به ورزش كردن اختصاص دهیم.

توصیه‌هایی برای ورزش كردن در فصل گرما
سلامت نیوز : درحالی ‌كه طرفداران ورزش كردن در هوای آزاد و فضاهای سبز در این فصل از سال بیشتر می‌شود از سوی دیگر كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كه توجه به خطرات احتمالی تحرك بدنی شدید در هوای گرم امری ضروری است.

گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ شبكه خبری تورنتونیوز در مقاله‌ای در این باره تاكید كرده است كه برای ورزش كردن در هوای گرم حتما باید توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

- نوشیدن مایعات زیاد را هرگز فراموش نكنید. از آنجا كه در این فصل هوا در فضای آزاد بسیار گرم‌تر می‌شود احتمال اینكه بدنتان آب بیشتری از دست بدهد افزایش می‌یابد و گاهی اوقات بدون اینكه خودتان متوجه باشید این اتفاق می‌افتد. همچنین ترجیحا از آب و نوشیدنی‌های بدون كافئین استفاده كنید.

- هرگز خودتان را گرسنه نگه ندارید. خوردن مواد غذایی سالم، امری حیاتی است. ممكن است به دلیل افزایش دمای هوا، اشتهای شما كاهش یابد. در این شرایط سعی كنید از وعده‌های غذایی با حجم سبك‌تر و كم‌تر استفاده نمایید اما از گرسنگی طولانی مدت پرهیز كنید.

- حتما در هنگام ورزش كردن لباس‌های سبك، روشن و آزاد بپوشید. در این مواقع پوشاك و البسه از جنس كتان، بهترین انتخاب هستند. اگر فعالیت بدنی در فضای آزاد باعث می‌شود زیاد عرق كنید بهتر است پوشاكی را انتخاب كنید كه برای دفع عرق بدن، طراحی شده باشند.

- قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نكنید.

- از ورزش كردن به مدت طولانی در ساعات صبح خودداری كنید و ترجیحا بعدازظهر را برای این كار انتخاب كنید.

- هنگام ورزش كردن نمك از دست رفته بدن را با انتخاب نوشیدنی‌های مناسب، دوباره جایگزین كنید.

- برای ورزش كردن مسیرها یا جایگاه‌هایی را انتخاب كنید كه سایه دارند و از تماس مستقیم با نور خورشید حتی‌المقدور خودداری كنید.

- قبل از آغاز تمرینات حتما از گزارش پیش‌بینی وضع هوا مطلع شوید و چنانچه هر گونه هشداری درباره افزایش سطح اوزون یا آلودگی هوا شنیدید، ترجیحا در منزل و فضای سرپوشیده ورزش كنید چون این آلاینده‌ها آسیب جدی به ریه‌ها وارد می‌كنند.

- از ورزش كردن در فضای باز از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر جدا پرهیز كنید. در این ساعت، هوا بسیار گرمتر از ساعات دیگر روز است و خطر گرمازدگی بسیار بیشتر است. بهترین ساعات ورزش كردن در صبح بین ساعات 6 تا 7 و در عصر بین ساعات 7 تا 9 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha