سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 50548

والدین به طور غریزی همواره کمک کننده هستند و از آن جا که تحمل دیدن شکست یا ناکامی فرزند بسیار سخت است، تلاش می کنند به وی کمک کنند تا شکست نخورد.

اجازه دهید کودک شکست را تجربه کند
سلامت نیوز : والدین به طور غریزی همواره کمک کننده هستند و از آن جا که تحمل دیدن شکست یا ناکامی فرزند بسیار سخت است، تلاش می کنند به وی کمک کنند تا شکست نخورد. غافل از این که فرزند نام این کار را مداخله می گذارد نه حمایت. مسعود هنربخش کارشناس ارشد روان شناسی بالینی با بیان این مطلب به خراسان می گوید: در واقع والدین نمی توانند شاهد ناکامی فرزند خود باشند بنابراین سعی می کنند او را از رنج تحمل شکست رها کنند، در نتیجه بچه ها از یک درس طبیعی و مفید در زندگی که تحمل شکست و درک عواقب رفتارهای خود است، محروم می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ وی با اشاره به این که والدین در چنین مواقعی مانند ضربه گیر عمل می کنند، تاکید می کند: چنین فرزندی در طول زمان نمی تواند بلوغ و رشد طبیعی خود را طی کند و در نتیجه یاد می گیرد برای ممانعت از شکست یا سختی همیشه باید یک نفر را همراه داشته باشد یا قربانی کند تا خود صدمه ای نبیند، این طرز نگرش در زندگی مشترک مخاطرات زیادی برای فرد به دنبال دارد و فرد نمی تواند مسئولیت کارهایش را بپذیرد و به اشتباهاتش اعتراف کند.وی توصیه می کند: والدین باید بدانند که در طول مسیر زندگی موفقیت به دنبال تجربه شکست می آید و شکست و ناکامی در زندگی بد نیست، بلکه باید از تکرار آن مانع شد. بنابراین بهتر است والدین گاهی از تجارب خود در زمانی که شکست خورده اند، سخن بگویند و در مقابل رفتارها و اشتباهات احتمالی خود جبهه گیری نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha