نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس نهم٬ با انتقاد از برنامه‌ریزی مسئولان در رابطه با دفع مکانیزه زباله‌های خطرناک تا پایان سال۹۱ ٬ گفت: برنامه‌ریزی چنین طرح‌های بزرگ و کلان در کشور با بودجه کم نشان‌دهنده اجرایی نشدن آنهاست.

سلامت نیوز: نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس نهم٬ با انتقاد از برنامه‌ریزی مسئولان در رابطه با دفع مکانیزه زباله‌های خطرناک تا پایان سال۹۱ ٬ گفت: برنامه‌ریزی چنین طرح‌های بزرگ و کلان در کشور با بودجه کم نشان‌دهنده اجرایی نشدن آنهاست.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با مد نظر قرار دادن انتقاد  برنامه‌ریزی مسئولان در رابطه با دفع مکانیزه زباله‌های خطرناک تا پایان سال۹۱ ٬ اظهار داشت: زباله و دفع آن، امروزه به یکی از مهمترین معضلات شهرهای بزرگ تبدیل شده و این موضوع در کشور ما مشکل اصلی شهرداران است و استفاده از راهکاراهای جدید و شیوه‌های نوین برای بازیافت و دفع زباله‌های شهری جزء دغدغه‌های اصلی مدیران شهری به شمار می رود.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در دوره نهم مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر کمبود اعتبارات در وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ برای حل مشکل زباله‌ها افزود: برنامه‌ریزی چنین طرح‌های بزرگ و کلان در کشور با بودجه کم نشان‌دهنده اجرایی نکردن آن است.

با بیان این که افزایش دفع مکانیزه زباله‌های خطرناک به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی فواید بسیاری دارد؛ اذعان داشت: متأسفانه تاکنون بیشتر زباله‌های بیمارستانی با روش‌های غیراستاندارد دفن می‌شدند که این موضوع افزون‌بر نابودی محیط‌ زیست موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود.

وی با اشاره به ضرب‌العجل وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی برای خرید و نصب سیستم‌های مکانیزه دفع زباله‌های خطرناک٬ تصریح کرد: نبود اعتبارات لازم در بیمارستان‌ها، اجرای این طرح را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد کمی از این مراکز موفق به خرید این دستگاه‌ها هستند.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس نهم٬ از اجرا نکردن طرح‌های بی‌خطرسازی در بیمارستان‌های کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی انتقاد کرد و گفت: این سهل‌انگاری بیمارستان‌ها تبعات و خطرات زیادی برای سلامت جامعه و اکوسیستم شهر به‌همراه دارد.

این در حالی است که همچنان وضعیت ساماندهی زباله‌های بیمارستانی بلاتکلیف است و این مسئله سلامت شهروندان تهرانی را به خطر انداخته، برابر قانون پسماند، وزارت بهداشت باید زباله‌های بیمارستانی را جمع‌آوری و امحا کند که این مسئله نیز به بهانه نبود بودجه و پول مدام به تأخیر می‌افتد و هنوز اقدامی اساسی در این زمینه انجام نشده است، سالانه حدود ۴۰۰ تن زباله بیمارستانی در کشور تولید می‌شود که به لحاظ عفونی بودن بسیاری از آن‌ها خطرات بسیار زیادی برای سلامت شهروندان پیش خواهد آورد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شهرداری تهران، روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی از سوی شهرداری دفن می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد پردازش و وارد خط «کمپوست» می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha