چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: 50556

نایب رئیس صلیب سرخ کره شمالی جمعیت هلال احمر ایران را قوی و توانمند توصیف کرد و خواستار راه اندازی مرکز درمانی هلال احمر ایران در کره شمالی شد.

سلامت نیوز :  پیک یونگ هو؛ که به منظور توسعه همکاری‌های    بین المللی با جمعیت هلال‌احمر کشورمان در تهران بسر می‌برد در ادامه بازدیدهای خود از بخش‌های هلال احمر از جمله معاونت بهداشت، درمان و تنوانبخشی خواستار راه اندازی مرکز درمانی هلال احمر ایران در کشور متبوعش شد.

پیک یونگ هو با ابراز تمایل برای راه اندازی مرکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در کره شمالی گفت: جمعیت هلال احمر در 20 کشور دنیا فعالیت‌های بهداشتی و درمانی ارائه می دهد که امیدواریم با همکاری‌های نزدیک این امر در کره شمالی نیز محقق شود.نایب رئیس جمعیت صلیب سرخ کره شمالی ضمن بازدید از موزه و مرکز ملی اسناد جمعیت هلال احمر با عبدالرضا شاهرضایی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در این دیدار نایب رئیس جمعیت صلیب سرخ کره شمالی با بیان اینکه یکی از دیرینه‌ترین فعالیت‌های جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر ارائه خدمات درمانی است خواستار توسعه همکاری‌های درمانی و بهداشتی با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شد.وی گفت: اغلب فعالیت‌های درمانی در کشورها به صورت خدمات اولیه درمانی ارائه می‌شود اما در جمعیت هلال احمر ایران این فعالیت‌ها از وسعت و عمق زیادی برخوردار است.

نایب رئیس جمعیت صلیب سرخ کره شمالی با اشاره به اینکه  کشورش هنوز از مرز ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی عبور نکرده است، افزود: 3 استان در کره شمالی تحت پوشش خدمات پزشکی صلیب سرخ قرار دارند که به صورت رایگان خدمات آنها ارائه می‌شود.وی تحریم و بحران‌های اقتصادی را از دلایل مشکلات باقیمانده در حوزه بهداشت و درمان این کشور عنوان کرد و خواستار کمک و همکاری جمعیت هلال احمر ایران برای بهبود وضعیت صلیب سرخ کره شمالی شد.

یونگ هو با ابراز تمایل برای راه‌اندازی مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی گفت: جمعیت هلال احمر ایران در 20 کشور دنیا فعالیت های بهداشتی و درمانی ارائه می دهد که امیدواریم با همکاری های نزدیک این امر در کره شمالی نیز محقق شود.در ادامه شاهرضایی نیز ضمن معرفی فعالیت‌های درمانی در بخش‌های مختلف معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای راه اندازی مرکز درمانی در کره شمالی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و درمانی به نیروهای صلیب سرخ آن کشور را اعلام کرد.

در پایان پیک یونگ هو از بخش‌های مختلف معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بازدید کرد.

تجهیزات امدادی هلال احمر ایران استانداردی برای تثبیت زندگی قربانیان در حوادث

همچنین در ادامه بازدیدهای نایب رئیس صلیب سرخ کره شمالی از امکانات و تجهیزات امدادی، انبار های لجستیک، پایگاه امداد هوایی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات بازدید کرد.

پیک یونگ هو در ادامه این بازدیدها گفت: در این بازدیدها تصویر کاملی از فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران را بدست آوردیم که بسیار مفید و نتیجه بخش است.

وی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی را قوی و توانمند توصیف کرد و افزود:  امکانات و تجهیزات امدادی جمعیت هلال احمر ایران می تواند استانداردی برای تثبیت زندگی قربانیان  در حوادث باشد.

تشکیل تیم‌های ایثار هلال احمر ایران

در این بازدید احمد رضا شجیعی، قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص معرفی سازمان امداد و نجات از تشکیل تیم‌های ایثار خبر داد.به گفته وی این تیم‌ها برای حضور در حوادث تمامی دوره‌های آموزشی و تخصصی را فرا گرفته‌اند و تمرین در شرایط سخت را نیز پشت سر گذاشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در هر استان یک تیم 10 نفره ایثار که بصورت حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند تشکیل شده است و در آینده تعداد این تیم‌ها افزایش خواهد یافت.قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین اذعان داشت: در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات (EOC) از طریق مونیتورینگ تمامی حوادثی که در سطح کشور امداد رسانی شده‌اند لحظه به لحظه گزارش می‌شوند و براساس این گزارش‌ها تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌های لازم برای انجام وظایف امداد و نجات صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha