چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 50568

در یك مطالعه جدید معلوم شد نور خورشید خطر ابتلا به آلرژی‌های پوستی را كاهش می‌دهد و از بدن در برابر عفونت‌های باكتریایی حفاظت می‌كند.

سلامت نیوز :  این یافته به مردم یادآور می‌شود كه روزانه باید دوز مشخص و البته متعادلی از نور خورشید را دریافت كنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

پروفسور جان هوآوك، متخصص انگلیسی كه روی مزایای بهره‌مندی از نور خورشید مطالعه كرده است، متذكر شد: بدون شك منظور از این توصیه تماس با نور خورشید برای مدت بسیار كوتاه در طول روز است چون حمام آفتاب یا روش‌های غیربهداشتی برونزه كردن خطرناك هستند و تماس طولانی مدت با نور خورشید موجب پیری پوست و یا افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.وی افزود: به علاوه تماس طولانی مدت با نور خورشید می‌تواند تاثیر معكوس روی مكانیسم‌های حفاظتی بدن داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ پروفسور هوآوك در ادامه خاطرنشان كرد: هنوز نرخ ابتلا به سرطان پوست در شمال اروپا به دلیل استفاده از تخت‌های برونزه ‌كننده و نیز تماس زیاد با آفتاب، رو به افزایش است.بخشی از مطالعات اولیه نشان دادند: برخی از مردم انگلیس با كمبود ویتامین D مواجه شده‌اند. این ویتامین در اثر برخورد نور خورشید با پوست بدن، تولید می‌شود و تولید آن به مقدار كافی در بدن برای استحكام و سلامت استخوان‌ها و عضلات ضروری است.به گفته متخصصان؛ فقط 5 تا 30 دقیقه تماس با نور خورشید در هر روز كافی است تا ویتامین D مورد نیاز بدن به مقدار كافی تولید شود اما بیشتر از این میزان تماس روزانه با آفتاب خطر بروز سرطان‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

پروفسور هوآوك تاكید كرد: تماس كوتاه مدت روزانه با نور خورشید از بدن ما در برابر مشكلات پوستی مانند واكنش‌های آلرژیك، پسوریازیس یا حساسیت پوستی به لوازم آرایشی، فلزات، عطرها و حتی گل‌ها جلوگیری می‌كند. همچنین برخی دیگر از شواهد پزشكی نشان داده‌اند كه نور خورشید سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند و مقاومت بدن را در برابر عفونت‌های باكتریایی افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha