مصرف نکردن آب کارایی بدن را 10 تا 20 درصد کاهش می دهد.

دکتر بزرگمهر رئیس انجمن تغذیه ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه آب موجود در خون وظیفه دفع سموم و انتقال مواد مغذی به سلول ها را بر عهده دارد ،افزود: مصرف نکردن آب به میزان مورد نیاز بدن باعث خشکی پوست و مخاط ازبین رفتن تعادل الکترولیت ها، از بین رفتن تعادل حرکتی و تنبلی کلیه ها می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر واکنش های حیاتی و بیولوژیکی بدن بواسطه آب انجام می گیرد، مصرف روزانه 8 لیوان آب در روز ضروری دانست.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه می توان آب را از مصرف چای، شیر، سوپ وغذاهای آبدار و یا میوه ها وسبزیجات نیز به دست آورد اما بهتر است آب به طور مستقیم مصرف شود.
دکتر بزرگمهر ادامه داد: همانطور که مصرف کم آب بر روی بدن عوارض خطرناکی دارد مصرف بیش از اندازه آن نیز خطرناک بوده و گاهی منجر به مرگ افراد می شود.
وی با اشاره به این نکته که مصرف آب هنگام غذا باعث رقیق شدن شیره های گوارشی و اشکال در هضم می شود تاکید کرد: آب باید حدود 1 ساعت قبل از یا بعد از غذا صرف شود.
وی یادآور شد: آب در صورتی که جلوی ریزه خواری افراد را بگیرد باعث کاهش وزن می شود اما به خودی خود اثری روی کاهش وزن ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha