چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 50598

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سال گذشته ۹۰ هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند که نسبت به سال قبل ازآن ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است/سرطان گوارش در ایران از نظر وفور مرگ و میر سیر عجیب و غریبی داشته است.

بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی سرطان دارند
سلامت نیوز : مسئول کمیته راهبردی انجمن سرطان ایران گفت: در سی سال گذشته سرطان در ایران با رشد وحشتناکی روبه رو بوده است به طوری که اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا هستند.

"پیام آزاده" در گفت‌و‌گو با ایلنا با اعلام این خبر، گفت: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سال گذشته ۹۰ هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند که نسبت به سال قبل ازآن ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است،‌البته آمارهای غیررسمی بیش از این را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: این در حالی است که دو سال قبل ۷۰ هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند البته این آمارخیلی دقیقی نیست.

سرطان دستگاه گوارش و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران

این عضوهیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی سرطان دستگاه گوارش و پستان راشایع‌ترین سرطان‌ها در ایران عنوان کرد و افزود: سرطان گوارش در ایران از نظر وفور و مرگ و میر سیر عجیب و غریبی داشته است. وی با تاکید براینکه در درمان سرطان مشکلی نداریم، تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که برنامه ریزی‌های دقیقی برای کنترل سرطان در کشور وجود ندارد به طوری که برای هیچ یک از عوامل فردی، خطر اجتماعی، غربالگری و آموزش مردم برنامه ریزی درست درمانی نداریم.

مسئول کمیته راهبردی انجمن سرطان ایران تصریح کرد: سرطان دستگاه گوارش که شایع‌تر از دیگر سرطان‌ها است عوامل خطر جدی‌تر از وراثت درابتلا به آن است. آزاده با تاکید براینکه به اعتقاد من به سمت سرطانی شدن کل جامعه پیش می‌رویم، افزود: من نسبت به این موضوع در کوتاه مدت و میان مدت خیلی خوش بین نیستم. مسئول برنامه ریزی برنامه راهبردی جامع کنترل سرطان، خاطرنشان کرد: باید در انتظار یک موج عظیم سرطان در سال‌های آینده باشیم و به این منظور باید برنامه ریزی بسیار دقیقی در کوتاه مدت و درازمدت داشته باشیم. به گفته وی نهاد‌ها و سازمان‌های مختلفی درحال تدوین برنامه کنترل سرطان درکشورهستند، اما این مساله عزم ملی می‌خواهد و خارج از توان یک وزارتخانه و دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha