محققان برزیلی اعلام کردند که موفق به آزمایش یک واکسن در برابر شیستوسومیاسیس یک بیماری شده اند که توسط کرم های انگل ایجاد شده و بیش از 200 میلیون نفر در جهان به آن مبتلا هستند.

سلامت نیوز : دکتر تانیا آرائوخو از انستیتو اوسوالدو کروز ریودوژانیرو گفت: این پیشرفتی بی سابقه در پزشکی پس از 30 سال کار علمی است. ما مطمئن هستیم که ظرف 3 سال برزیل قادر به توزیع نخستین واکسن علیه انگل های و کمک به مبارزه با شیستوسومیاسیس خواهد بود.این واکسن علیه انگل که دام را نیز مبتلا می کند از پروتئین گرفته شده از انواع خاصی از این کرم ساخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این انستیتو اعلام کرده که با موفقیت این واکسن را بر انسان ها آزمایش کرده اما نیاز به آزمایش های بیشتری در مناطقی است که این بیماری شایع است. این بیماری که در اثر بعداشت ضعیف ایجاد و منتقل می شود بیشتر در آفریقا و آمریکای جنوبی دیده می شود.انگل موجود در آب می تواند از پوست به بدن انسان نفوذ کرده و کودکان به ویژه به دلیل شنا و دوش گرفتن در آب الوده به آن مبتلا می شوند.برزیل با حدود 2.5 میلیون مورد از این بیماری روبروست که در ابتدا تنها با خارش و جوش های پوستی آغاز می شود و سپس چند هفته تب و لرز، سرفه و درد عضلانی شروع می شود. این بیماری پس از چند سال می تواند به اعضای داخلی آسیب رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha