محققان فرانسوی اعلام کردند که برخی سلول های بنیادین تا دو هفته بعد از مرگ در خواب رفته و پس از آن فعال شده و قابلیت تکثیر به سلول های زنده فعال را دارند.

سلامت نیوز :نتایج این تحقیق که در مجله نیچر منتشر شده دانش بیشتری را در رابطه با تطبیق پذیری سلول های بنیادین در اختیار قرار می دهد.

در این تحقیق بیان شده که سلول های بنیادین عضلات اسکلتی می توانند تا 17 روز در انسان ها و در 16 روز در موش ها پس از مرگ زنده بمانند و قابلیت تغییر به سلول های عضلانی کاملاً سالم و فعال را دارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این کشف می تواند اساسی را برای یک منبع جدید ایجاد کرده و مهمتر از آن روش های جدیدی را برای محافظت از سلول ها ایجاد کند.سلول های بنیادین سلول هایی تازه هستند که می توانند به بافت های خاصی از بدن تبدیل شوند و از آن نظر اهمیت فراوانی دارند که می توانند امید به بازسازی اندام آسیب دیده در اثر بیماری یا تصادف را زیاد کنند.

تحقیقات توسط دانشمندان انستیتو پاستور فرانسه انجام شده که بیان کردند سلول های عضلات اسکلتی برای بقا متابولیسم خود را کاهش داده و با استفاده از انرژی کمتر وارد یک خواب مقطعی می شوند.این توانایی در سلول های مغز استخوان نیز تا 4 روز پس از مرگ مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha