از آنجا که سزارین مانع ایجاد ارتباط عاطفی نوزاد در بدو تولد با مادر است و روند شیردهی را مختل می کند از این رو نوزادان سزارینی بیشتر در خطر ابتلا به آلرژی هستند.

دکتر صبا عرشی فوق تخصص ایمونولوژی در این باره به ایسنا گفت: شیرمادر حاوی مواد مغذی است که بدن نوزاد را در مقابل عوامل آلرژی زا مقاوم می کند از این رو در صورتی که به هر دلیلی نوزاد از شیرمادر محروم شود بیشتر در خطر ابتلا به بیماری هایی همچون آلرژی قرار می گیرند.


وی عمل سزارین را یکی از موانع شیردهی مادر در بدو تولد نوزاد عنوان کرده و افزود: در زایمان طبیعی امکان شیردهی نوزاد در دو ساعت اولیه بدو تولد که به ساعت طلایی موسوم است فراهم می شود، زیرا اختلالی در ایجاد ارتباط عاطفی بین مادر و نوزاد به وجود نیامده به این ترتیب روند شیردهی سیرطبیعی خود را طی می کند و در آینده نیز مادر در شیردهی نوزاد با مشکلی روبرو نخواهد شد.

عرشی درادامه گفت: اما در عمل سزارین به دلیل ایجاد وقفه در ارتباط مادر و نوزاد در دو ساعت طلایی بدو تولد، شیردهی صورت نمی گیرد. از این رو نوزادان حاصل از عمل سزارین به دلیل برخوردار نبودن از شیردهی طبیعی بیشتر در خطر ابتلا به آلرژی هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha