سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5065

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران كلیوی گفت: 60 درصد فروشندگان كلیه در كشور زیر 30 سال هستند و 30 درصد نیز افراد بین 30 تا 50 سال هستند.

هاشم قاسمی در گفت‌و‌گو با فارس‌ ‌افزود: بر اساس آمارگیری انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی در نیمه دوم سال گذشته، 60درصد فروشندگان كلیه در ایران‌ افراد زیر 30 سال هستند كه علت اصلی فروش كلیه از سوی آن‌ها،‌ فقر و مشكلات اقتصادی،‌ تأمین هزینه‌های زندگی،‌ بیكاری،‌ اعتیاد، بدهكاری و تهیه مسكن است.
وی گفت: بر اساس این آمارگیری 30 درصد اهدا كنندگان كلیه افراد بین 30 تا 50 سال و بقیه بالای 50 سال هستند.
وی اضافه كرد: با وجود این اكنون تعداد قابل توجهی بیمار دیالیزی در انتظار دریافت كلیه هستند و نجات جان آ‌ن‌ها نیازمند اقدام عاجل مسئولان بهداشتی و درمانی كشور است در غیر این صورت در آینده نه چندان دور این بیماران با مشكل جدی مواجه می‌شوند.
قاسمی پیشنهاد داد:‌ تنها راه حل نجات جان این افراد استفاده از اعضای بدن افراد دچار مرگ مغزی است كه ترویج فرهنگ اهدای عضو از این افراد باید از سوی مسئولان بهداشتی ـ درمانی كشور انجام شود.
وی گفت: راه حل دیگری كه به ذهن می‌رسد اهدای كلیه از سوی خانواده و فامیل بیمار كلیوی است زیرا هم عضوی از خانواده وی برای نجان فرد و این عمل خیر پیش قدم می‌شود و عمل قطعاً پیوند كلیه بهتر و گیراتر انجام می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha