پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 50666

اگر شما هم از مصرف قرصهای روزانه برای پیشگیری از بارداری خسته شده‌اید و خوردنش را از یاد می‌بریدو به دنبال یک روش مطمئن و آسانتر هستید، می‌توانید به آی- یو- دی فکر کنید.

سلامت نیوز : اگر شما هم از مصرف قرصهای روزانه برای پیشگیری از بارداری خسته شده‌اید و خوردنش را از یاد می‌بریدو به دنبال یک روش مطمئن و آسانتر هستید، می‌توانید به آی- یو- دی فکر کنید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند احتمال بارداری ناخواسته در کسانی که قرص مصرف می‌کنند 20 برابر بیش از کسانی است که از روشهای دراز مدت مانند آی- یو- دی استفاده می‌کنند. تحقیقات تازه نشان داده که میزان شکست قرص و روشهای کوتاه مدت دیگر بیشتر از آن چیزی است که قبلا تخمین زده شده بود. شاید به این علت که احتمال فراموشی و استفاده نا مرتب این قرصها در زندگی جدید که مشغله زنان بیشتر شده، بیشتر است. با این حال قرصهای ضد بارداری هنوز شایعترین روش برگشت پذیر جلوگیری از بارداری در آمریکا هستند. در حالی که تنها 5/5 درصد از زنانی که بچه نمی‌خواهند، در این کشور از آی-یو-دی استفاده می‌کنند.محققان می‌گویند بارداری ناخواسته می‌تواند تاثیر نا‌مطلوبی بر سلامت زنان و نوزادشان داشته باشد. به‌طوری که در آمریکا نیمی از 3 میلیون بارداری نا خواسته در سال ناشی از شکست قرصها در پیشگیری است. البته این هم تقصیر قرصها نیست بلکه مقصر انسانهایی هستند که فراموش می‌کنند قرصشان را مرتب بخورند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ اما روشهای درازمدت به خانمها کمک می‌کنند که نقش خودشان را در این پیشگیری کم کنند. مثلا کپسولهای کاشتنی به تدریج هورمونی را آزاد می‌کنند که از تخمک گذاری تخمدان جلوگیری کرده و اجازه رها شدن تخمک را نمی‌دهد. این کپسولها در بازو زیر پست خانمها کاشته شده و تا 3 سال دوام دارند. آی- یو-دی هم وسیله‌ای به شکل T است که در رحم کار گذاشته می‌شود تا جلوی جایگزینی تخم را پس از لقاح بگیرد. در آمریکا دو نوع آی- یو- دی ( هورمونی میرنا و مسی پاراگارد) استفاده می‌شود. که هر دو روش تا 99 درصد جلوی بارداری را 5 تا 10 سال می‌گیرند. البته قرصها هم اگر درست مصرف شوند تا 99 درصد موثرند اما در واقعیت بسیاری از زنان از پس استفاده مرتب و صحیح قرص بر نمی‌آیند. به همین علت بالاخره محققان در مجله پزشکی نیوانگلند به این نتیجه رسیده‌اند که آی- یو- دی و کپسولهای کاشتنی نسبت به روشهای دیگر مانند قرص، بهتر هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha