اختلال در راه رفتن یا تکلم، اختلال در کنترل و تخلیه ادرار و مدفوع، اختلالات جنسی و در مراحل انتهایی نیز اختلال در تفکر و تصمیم گیری از دیگر علایمی هستند که برای این بیماری تعریف می‌شود.

سلامت نیوز :  بیماری‌ام. اس دارای علایم شناخته شده‌ای است که تنها وجود چند علامت پزشک معالج را به سمت تایید این بیماری سوق داده و شناخت این علایم، سبب پیشگیری به موقع از بیماری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: درد چشم و اختلال در حرکات چشمی، بی‌حسی و احساس مورمور و سوزش، احساس عدم تعادل و ضعف یا اسپاسم عضلانی در ردیف شناخته شده‌ترین علایم بیماری‌ام. اس هستند. احسان یعقوبی افزود: هم چنین اختلال در راه رفتن یا تکلم، اختلال در کنترل و تخلیه ادرار و مدفوع، اختلالات جنسی و در مراحل انتهایی نیز اختلال در تفکر و تصمیم گیری از دیگر علایمی هستند که برای این بیماری تعریف می‌شود. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه‌ام. اس سبب اختلالت بینایی، حسی، ضعف عضلانی و مشکلات دیگر می‌شودافزود: دراین بیماری سیستم ایمنی بدن بر علیه خود بدن وارد فعالیت می‌شود که به همین دلیل به عنوان یک بیماری خود ایمن شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha