باید یک سری تمهیدات خاص برای مراقبت و حفاظت شنوایی کارگران در نظر گرفته شود /برنامه محافظت شنوایی برای کارگران که به صورت کلان در سطح ملی اجرا شود، وجود ندارد.

سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باید یک برنامه حفاظتی شنوایی جامع در محیط‌های صنعتی اجراشود تا مواجه شدن کارگران با آلودگی‌های صوتی در طول روز کاهش یابد.

"احمدکشانی" درگفتگو با ایلنا گفت: کارگرانی که در محیط‌های پرسرو صدا کار می‌کنند اگر شدت صدا بیشتر از یک حد خاص باشد ممکن است شنواییشان آسیب جدی دیده و تخریب شود. وی با بیان اینکه کارگران دچارکم شنوایی دائم ناشی از ناهنجاری‌های صوتی می شوند افزود: کم شنوایی دائمی ناشی ازسروصدا درمان نمی شود، اگرچه راهکارهایی برای کاهش وکنترل آن است اما درکتاب‌های پزشکی پروتکل تعریف شده‌ای برای درمان ناشی ازسروصدا وجودندارد.

کشانی با تاکید براینکه باید یک سری تمهیدات خاص برای حفظ شنوایی کارگران در نظر گرفته شود افزود: کارگرانی که در صنایعی همانند خودروسازی، چوب، چاپ و ساختمان سازی مشغول به کارهستند به دلیل اینکه درآنجا سطح صدا بالا‌تر از حد مجاز است در معرض تخریب شدن سیستم شنوایی هستند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تخریب سیستم شنوایی خیلی آهسته صورت می‌گیرد، به طوری که کارگران متوجه آن نمی‌شوند زیرا نه درد دارد و نه مشکلاتی همانند حالت تهوع یا سرگیجه از خود بروز می‌دهد.

به گفته این شنوا‌شناس، کارگران زمانی متوجه این آسیب می‌شوند که شنوایی آنها به صورت جدی صدمه دیده است و دیگر کاری از دست پزشكان برای آن‌ها بر نمی‌آید. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابرازتاسف ازاینکه برنامه محافظت شنوایی برای کارگران که به صورت کلان در سطح ملی اجرا شود وجود ندارد، افزود: درآمریکا سالانه میلیون‌ها غرامت از طرف دادگاه‌ها برای جبران صدمه دیدن شنوایی کارگران تعیین می‌شود که کارفرمایان موظف به پرداخت آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha