پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 50689

تغذیه نقش مهمی در سلامتی مردان دارد. البته بیشتر مردان به تغذیه خود اهمیت می‌دهند. غذای مردان باید به گونه‌ای باشد که موجب بهبودی وضعیت سلامتشان شده و از بروز بسیاری از بیماری‌های آنان جلوگیری ‌کند.

آقایان! در هفته سلامت خود این غذاها را بخورید
سلامت نیوز : مردان در نظر عموم باید افرادی قوی، قدر و دارای اندامی مردانه و جثه‌ای نسبتا بزرگ باشند البته لزوما همه مردان جثه‌ای بزرگ ندارند. از همه مهم‌تر سلامت آن‌ها است. تغذیه نقش مهمی در سلامتی مردان دارد. البته بیشتر مردان به تغذیه خود اهمیت می‌دهند. غذای مردان باید به گونه‌ای باشد که موجب بهبودی وضعیت سلامتشان شده و از بروز بسیاری از بیماری‌های آنان جلوگیری ‌کند. مردان از اکثر جهات نسبت به زنان متفاوتند. از جمله نیازهای غذاییشان. اگر چه زنان در دوران باروری و دوران نوجوانی، برای سلامتی خود و جنینشان و محافظت در برابر سرطان سینه به مواد مغذی خاصی نیاز دارند، اما مردان برای تقویت قوای جسمانی و توده‌های عضلانی و پیشگیری از سرطان پروستات نیاز بیشتری به مواد مغذی دارند.

اگر از آن دسته از مردانی هستید که گوشت و سیب زمینی را با هم میل می‌کنید، خوش‌شانس هستید. مصرف به اندازه گوشت قرمز برای سلامتی است گوشت قرمز حاوی میزان زیادی پروتئین بوده و منبع لوسیون( یک اسید آمینه) است که به ساخت عضلات کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازسینا ؛ رنگدانه موجود در آب آلبالو و آب گیلاس مانند بسیاری از داروها، اثرات ضد التهابی دارد و هیچ عوارض جانبی ندارد. صدف و دیگر انواع غذاهای دریایی سرشار از روی هستند و از این جهت برای قلب، عضلات و دستگاه تناسلی آقایان بسیار مفید است. تحقیقات حاکی از آن است که کمبود روی باعث ناباروری مردان می‌شود. درست است که آواکادو سرشار از چربی است، اما از نوع خوب آن. روغن زیتون و آجیل نیز سرشار از چربی نوع خوب هستند. چربی خوب از اشباع کلسترول در رژیم غذایی شما جلوگیری می‌کند. ماهی های پرچرب مانند ماهی سالمون، قزل‌آلا و ساردین یکی از دیگر منابع چربی خوب هستند. آنها حاوی نوع خاصی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که بدن شما را در برابر بیماریهای قلبی و برخی از سرطانها محافظت می‌کند. زنجبیل هم مانند گیلاس و آلبالو خاصیت ضد التهابی دارد. تحقیقات نشان داده خوردن زنجبیل درد ناشی از صدمات عضلات در هنگام ورزش را کاهش می‌دهد.

 لبنیات منبع دیگری از لوسیون و اسید آمینه عضله ساز هستند. باکتری‌های موجود در لبنیات روده را سالم نگه می‌دارند. موز به دلیل غنی بودن از لحاظ پتاسیم شهرت دارد. پتاسیم از لحاظ کمک به انقباض عضلات و سلامت استخوان اهمیت دارد. همچنین خوردن مرتب موز به کنترل فشار خون کمک می‌کند. آجیل فراوان بخورید، چرا که منبع پروتئین، فیبر و روی است. پسته می‌تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود، است. تحقیقات نشان داده که مردانی که به صورت منظم سس گوجه فرنگی مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند. سبزیجات جزء مواد غذایی ضد سرطان دسته‌بندی شده‌اند. بهترین روش مصرف این مواد مغذی مصرف انواع رنگهای آنها در یک وعده غذایی است. مصرف سبزیجات نارنجی رنگ به دلیل سرشار بودن از بتا، لوتئین و ویتامین ث، گسترش سرطان پروستات را متوقف می‌کند. سیب‌زمینی پخته سرشار از ویتامین ث است. دیگر منابع ویتامین ث عبارتند از فلفل سبز، کیوی و مرکبات. تخم مرغ حاوی لوتئین، پروتئین و آهن است، اما شما باید همیشه تخم مرغ را به صورت کامل بخورید، زرده تخم مرغ حاوی کلسترول است. با توجه به یکی از قوی‌ترین مطالعات، خوردن وعده‌های غذایی حاوی سویا مردان را از ابتلا به سرطان پروستات مصون میدارد. آسیایی‌ها 90 بار بیش از آمریکایی‌ها سویا مصرف میکنند، لذا سرطان پروستات در میان آسیایی‌ها به مراتب کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha