سلامت نیوز: محققان كشور موفق به تولید دستگاه ترك اعتیاد با ابعاد كوچك و قابل حمل شدند . استفاده از این دستگاه دارای مزایایی همچون هزینه های كمتر و مدت زمان ترك كوتاه تر است.

اصغر عسگری در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه با استفاده ازتحریك نقاط طب سوزنی با اتصال چند پد چسبی به نقاط خاص از بدن، با عمل سم زدایی و تحریك و تنظیم غدد ترشح كننده آندروفین (مرفین طبیعی) را انجام داده است و باعث درمان وترك اعتیاد می شود.

وی ادامه داد: این دستگاه با چسباندن دو پد چسبی به نقاط پا -سوزانلی پا- و دو پد چسبی -هوگو- دست الصاق شده كه باعث تحریك روده و سم زدایی بدن فرد معتاد می شود.

به گفته این محقق، دیگر نقاط به نقاط پشت (Lung) گوش الصاق می شود كه عمل تحریك و ترشح آندروفین (مرفین طبیعی) را انجام داده و باعث كاهش و رفع نیاز به مواد مخدر شده و ترشح آندروفین موجب رفع افسردگی بعد از عمل ترك اعتیاد می شود.

وی توضیح داد: این دستگاه توسط معاون توسعه فناوری شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان مورد تائید قرار گرفته است

كه شامل شدت جریان، فركانس روی نقاط و ضربان بكارگیری بر حسب نوع سوزن و داروست.

عسگری ادامه داد: این دستگاه از نظر حجم بسیار كوچك است و به صورت خوددرمانی در هر زمان و مكان می توان از آن استفاده كرد.

این محقق یادآورشد: درمان با این دستگاه فاقد وابستگی و عوارض جانبی بوده و در درمان انواع اعتیاد می توان از آن استفاده كرد.

عضو مركز تحقیقات حجامت ایران گفت: با استفاده ازا ین دستگاه بدن معتاد به طور كامل سم زدایی شده و یبوست دوران مصرف مواد مخدر را برطرف می كند.

به گفته وی، از جمله مزایای استفاده از این دستگاه هزینه كم و طول مدت درمان از دیگر مزایای استفاده از دستگاه ترك اعتیاد است.

عسگری گفت: این دستگاه به تولید انبوه نرسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha