ایجاد بستر و فضای مناسب آمادگی و تمهیدات و تسهیلات بیشتر برای این طرح و برنامه‌های وسیع آموزشی از مهمترین عوامل در اجرای جایگزینی كشمش و خرما در ادارات و دستگاه‌های دولتی است.

دكتر واعظ زاده مدیر گروه صنایع غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای كشور، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: ایجاد بستر و فضای مناسب از مهمترین عوامل موثر در اجرای طرح جایگزینی كشمش و خرما و توت خشك به جای قند و شكر در ادارات و دستگاه‌های دولتی است.
وی، گفت: به عنوان مثال می‌توان به قرارگیری یك جعبه خرما و كشمش در ادارات اشاره كرد اگر یك جعبه كشمش و خرما بر روی یك میز قرار بگیرد این ماده غذایی در عرض یك ساعت تمام می‌شود به طوری كه طبق این مصوبه این ماده غذایی باید در طول یك ماه مورد استفاده قرار بگیرد.
وی، در مورد علت اجرا نشدن این طرح با وجود مصوبه دولتی گفت: كمبود بودجه و نبود آموزش و فرهنگ مناسب از عوامل موثر در اجرا نشدن این طرح عنوان كرده است.
 واعظ زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد با ارائه این طرح‌ها و اجرا نشدن آن در واقع یك نوع بی‌ اعتمادی را در میان مردم رواج می‌دهد كه باید حتما این امر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha