جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 50705

عصاره‌ آویشن در از میان بردن باكتری آكنه بسیار مفید است.

سلامت نیوز: تاریخ استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها به چند هزار سال پیش برمی‌گردد. یكی از مشكلاتی كه اغلب نوجوانان و جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌كنند، آكنه یا غرور جوانی است.

آكنه به وسیله یك باكتری با نام پروپیونی باكتریم به وجود می‌آید. این باكتری منفذهای پوست را عفونی می‌كند و در نتیجه تبدیل به جوش می‌شود.

در حال حاضر برای درمان آكنه از آنتی‌بیوتیك، كرم‌های موضعی و بنزوئیل پراكسید شیمیایی استفاده می‌شود.

همان‌طور كه می‌دانید، این گونه داروها با عوارض جانبی زیادی همراه است، برای مثال باعث بروز سوزش و التهاب روی پوست می‌شود، همچنین ممكن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف كند، حتی این احتمال وجود دارد كه با گذشت زمان باكتری نسبت به آنتی‌بیوتیك مذكور مقاوم شود.

به همین سبب محققان دانشگاه لیدزمترو پولیتان تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادند و توانستند محلولی را با استفاده از گیاه آویشن كشف كنند كه اغلب تحت عنوان تنتور از آن یاد می‌شود.

این دارو نسبت به كرم‌ها و محلول‌های شیمیایی بهتر می‌تواند باكتری‌های آكنه را از بین ببرد. مارگاریتا گومز، رئیس این گروه تحقیقاتی می‌گوید: گیاهانی مانند مُر، گل همیشه بهار و آویشن مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد كه عصاره‌های آنها در از میان بردن باكتری آكنه بسیار مفید است، البته در میان آنها آویشن بهتر عمل می‌كند، به همین علت ما به دنبال آن هستیم تا تنتور آویشن را جایگزین داروهای ضد آكنه امروزی بویژه بنزوئیل پراكسید كنیم.

گیاه آویشن به مدت چند هفته در الكل قرار داده می‌شود تا از این طریق تركیبات آن خارج شود.

مقداری پایه الكل نیز به تنتور آویشن اضافه می‌شود تا خاصیت ضدعفونی آن بیشتر شود.

در حالی كه گفته می‌شود این محصول به شكل اسپری به بازار عرضه خواهد شد شما هم می‌توانید در خانه براحتی این عصاره را آماده كنید.

به این صورت كه نیم فنجان آویشن خردشده را با چند قاشق چایخوری چای سبز مخلوط كنید، سپس آن را بجوشانید و دم‌كرده آن را در یخچال نگه دارید. پنبه‌ای را به مایع مذكور آغشته كنید و روزانه روی صورت بمالید و شاهد معجزه این گیاه باشید.

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha