جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 50721
80

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران: خشونت خانگی علیه زنان پدیده رایج جهانی است

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در اولین همایش بین المللی"سلامت بانوان" گفت: براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده در سازمان‌های بین‌المللی خشونت خانگی علیه زنان پدیده رایج جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عصمت باروتی در نخستین همایش جهانی "سلامت زنان" افزود: شایع‌ترین خشنوت‌ها شامل همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری در جوامع جهانی است که این موضوع تحت تاثیر شرایط مختلف اجتماعی وخانوادگی صورت می‌گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خشنونت علیه زنان را پدیده‌ای رایج و در عین‌حال قابل پیشگیری دانست و گفت: مطالعات جهانی آمار 80 درصدی خشنونت علیه زنان و 20 درصدی علیه مردان رانشان داده و برای پیشگیری از این وضعیت در کشورهای مختلف راهکارهای متفاوتی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی به علت خشونت‌های فیزیکی است که مداخله امدادگران در بسیای موارد باعث کاهش آمار این نوع از خشونت‌ها می شود.

باروتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش روند مرگ ومیر مادران باردار در ایران طی سال‌های اخیر، گفت: در سال 55 از هر 100هزار زایمان، 237 مورد منجربه مرگ مادر می‌شد،‌ این آمار در سال 86 به میزان بسیاری زیادی کاهش یافته که امید است با تلاش بیشتر مسئولان شادی تولد فرزند همراه با تلخی مرگ مادر همراه نباشد.

نقشه علمی سلامت زنان تدوین شود/مراکز تحقیقاتی سلامت ویژه زنان راه‌اندازی شود

در ادامه نخستین روز از همایش جهانی "سلامت زنان"بتول احمدی استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: با توجه به عملیاتی نشدن برخی سیاست‌ها در حوزه زنان، مسئولان مربوطه نباید فقط تمرکز خود را بر روی مسئله باروری بانوان قرار دهند بلکه باید به تمام ابعاد سلامت زنان در جامعه توجه کنند.

وی تدوین نقشه علمی سلامت زنان بصورت اجرایی را موثر دانست و افزود: با استفاده از این نقشه شاخص‌های سلامت زنان بهبود می یابد و باعث ارتقا سلامت این قشر از اجتماع می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران سپس به بالا بودن شیوع بیماری تیروئید و فشار خون در زنان ایرانی نسبت به مردان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود لازم است مسئولان در تخصیص منابع و برنامه‌های علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی به سلامت زنان توجه خاص داشته باشند و برای ایجاد مراکز تحقیقات سلامت ویژه زنان تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha