سلامت نیوز: وزیر ورزش و جوانان اهدای خون را مصداق ایثارگری خواند و گفت: امروز ایثارگری می‌تواند به عنوان یك فرهنگ كمك كار اقدامات داوطلبانه در نظام‌های سلامت باشد و در این راستا موثر واقع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد عباسی، در جشن بزرگ روز اهدا كنندگان كه شب گذشته در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد ضمن تاكید بر پاسداشت انسان‌های بزرگ كه هر یك حافظ جان انسان‌های بسیاری شده‌اند گفت: خون زندگی بخش است و امروز تمام كوچه‌ها و خیابان‌‌های ایران به نام اهدا كنندگان واقعی خون یعنی شهدا نام‌گذاری شده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینكه اهدای خون یك حركت انسانی است، اظهار كرد: امروز نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یك نیاز است و سلامتی به یك دغدغه برای تمام مردم دنیا تبدیل شده است.

وی جایگاه انتقال خون ایران را در میان سایر كشورهای جهان افتخارآمیز دانست و گفت: خدماتی كه این سازمان ارائه می‌كند با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد و به راستی می‌توان گفت: هر اهدا كننده به تنهایی یك قهرمان است.

عباسی ایثارگران را بالاترین سرمایه‌های اجتماعی دانست و گفت: اهدا كنندگان ایثارگرانه خون خود را در اختیار بیماران قرار می‌دهند و مصداق این آیه شریفه قرآنی كه «هر كس در نجات جان انسانی كوشش كند مانند این است كه جان همه انسان‌ها را نجات داده است» هستند.

در ا ین مراسم كه با حضور دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، دكتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، مسئولان انتقال خون كشور و جمع كثیری از اهدا كنندگان خون و خانواده‌های آنها در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد از 28 تن از اهدا كنندگان بالای 100 بار تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha